ראש הממשלה מודיע על סגר כולל ממחר ועד שישי

הערב מסר נתניהו הצהרה מעורבת של חדשות חיוביות וקשות במקביל. החל ממחר ב- 16:00 יחל סגר כולל על ישראל. מנגד הודיע ראש הממשלה שאם מגמת השיפור תשתפר תחל יציאה מהסגר בהדרגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/20 21:09 יב בניסן התשפ

ראש הממשלה מודיע על סגר כולל ממחר ועד שישי
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מוסר הערב (ב') הנחיות חדשות לקראת חג הפסח. בתחילה התייחס למצב בעולם ההולך ומחמיר, לעומת ישראל שמצבה דווקא משתפר. אמנם ראש הממשלה ממהר לסייג ואומר: "יש מגמת שיפור, אבל מי שחושב שאפשר לסיים את המשבר טועה טעות מרה". נתניהו הזכיר כי בחג האחרון, פורים, ארעה הדבקה המונית בישראל, ובשל כך הצהיר: "פסח לא יהיה פורים".

ומיד לאחר מכן הצהיר על ההנחיות החדשות לקראת החג: "נחליט הערב בממשלה על הטלת סגר כללי על המדינה". ממחר בשעה 16:00 אחרי הצהריים ועד יום שישי בשעה 07:00 בבוקר, יש חובת הישארות בתוך גבולות היישובים. חלק אף מהשכונות בעיר ירושלים יישארו בתוך אזור השכונה בלבד. ישנה הגבלה נוספת שתצומצם לשעות ליל הסדר עצמו ביום רביעי משעה 18:00 בערב ועד לחמישי ב-07:00 בבוקר, ישנו איסור לצאת מהבתים.

נתניהו לאחר מכם עובר למסרים חיוביים: "יש סימנים חיובים באופק, אנחנו מקדמים להכנות לקראת היציאה מהמשבר, זה יקרה רק לאחר חג הפסח. יש אפשרות שאם המגמה החיובית תימשך נצא מהמשבר בהדרגה, אך זה תלוי בכם התושבים". על פי נתניהו היציאה מהסגר תעשה לפי רמות הסיכון באוכלוסייה, כשאלו שברמת סיכון גבוהה יותר יצאו אחרונים. 

מטרת היציאה היא לחדש את פעילות המשק, נתניהו מקווה כי התקציב של 90 מיליארד השקלים יאושר, והבטיח כי המענקים יגיעו. עוד ביקש שעל מנת לסייע למשק ביקש לקנות רק מוצרים תוצרת הארץ. "אנו שואפים להגיע תוך ימים ל10,000 בדיקות ביום ועוד נגדיל את הכמות, זאת על מנת להבטיח יציאה מהסגר". נתניהו דיווח כי ישראל היא מקום שני בעולם עם כמות הבדיקות לנפש.

https://www.facebook.com/Netanyahu/posts/10157240545642076

נתניהו גם התייחס לנושא הפוליטי וסיפר כי משוכנע שתקום ממשלת על אף המכשולים בדרך. "האחדות נדרשת לא רק ברמה הפוליטית אלא גם בתוך החברה הישראלית" והתייחס ליחס הפוגעני שקיבלו החרדים בימים האחרונים. "אני יודע שזו לא דעת הרוב, לפני שעה שוחחתי את ראש עיריית בני ברק והוא סיפר על היחס החם שקיבל מאזרחים מכל רחבי הארץ. אנו מחבקים את תושבי בני ברק".