מועצת יש"ע חוזרים בהם מהביקורת על נתניהו: "הוא לא ייתן להזדמנות לריבונות לחלוף"

לאחר שפורסם ההסכם בין כחול לבן לליכוד בעניין החלת הריבונות, במועצתל ישע גינו את ההסכם. אלא שלאחר שיחה בין יו"ר המועצה לבין ראש הממשלה חזרו בהם מהביקורת

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/20 18:14 יב בניסן התשפ

מועצת יש"ע חוזרים בהם מהביקורת על נתניהו: "הוא לא ייתן להזדמנות לריבונות לחלוף"
דוד אלחייני, שינה את דעתו, צילום: מועצת יש"ע

מוקדם יותר היום (ב') פורסם ההסכם בין כחול לבן לליכוד בנושא החלת הריבונות. בין הוויתורים בליכוד הסכימו כי לא יקדמו חוק עצמאי להחלת הריבונות ולא יפעלו מבלי הסכמה של ארצות הברית והארגונים הבינלאומיים. במועצת יש"ע ראו בהחלטה הזו ככניעה של נתניהו לכחול לבן, ואי קיום החלת הריבונות כפי שהבטיח לפני הבחירות ולפני המשא ומתן. 

בתחילה יו''ר מועצת יש''ע דוד אלחייני בתגובה לנוסח ההסכם המתגבש לקראת הקמת הממשלה: "אנחנו מתנגדים לנוסח המוצע, לפיו תידרש הידברות עם הקהילה הבינלאומית להחלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. זו מלכודת של כחול לבן. הקהילה הבינלאומית שלא הכירה בירושלים כבירת ישראל תכיר בריבונות? אנו דורשים מראש הממשלה ומהמפלגות לא לחתום על נוסח שכזה. זהו גזר דין מוות לחלום הריבונות".

אלא שלאחר שראש הממשלה שוחח עם אלחייני ועדכן אותו על ההבנות בנושא הריבונות. נתניהו התחייב כי הממשלה שתקום תפעל להחלת הריבונות בחודשים הקרובים. לאחר השיחה יצא אלחייני במסר חדש התומך בנתניהו: "אני מודה לראש הממשלה שהתקשר והבהיר כי הוא לא ייתן להזדמנות לריבונות לחלוף ואני סומך עליו כי הוא נחוש לקדם את הנושא בחודשים הקרובים. אני מודה לראש הממשלה על פעילותו לאורך כל התקופה להביא את הריבונות גם לממשלה הבאה, ובטוח שיקים בהקדם ממשלה לטובת כלל עם ישראל והאתגרים העומדים בפנינו" .

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן