מסתמן: החל ממחר בערב ועד יום שישי בבוקר סגר כללי על המדינה

הממשלה תבקש לאשר היום, כי החל ממחר נסיעות בין עירונית יאסרו, ובמהלך ליל הסדר יתקיים עוצר מלא בכל רחבי הארץ. המטרה היא למנוע נסיעות של אזרחים אל בני משפחותיהם. כמו כן פורסמה הרשימה של היישובים שייכנסו לסגר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/20 16:24 יב בניסן התשפ

מסתמן: החל ממחר בערב ועד יום שישי בבוקר סגר כללי על המדינה
צילום: דוברות המשטרה

הממשלה צפויה לדון היום (ב') באפשרות לאסור יציאה מערי מגורים החל ממחר אחר הצהריים, ועד ליום שישי הקרוב, למעט מקרים ספציפיים. החל ממחר תיאסר יציאה וכניסה לערים בישראל, ותוגבל התנועה ברחבי הארץ. ייאסר מעבר בין ערים, וגם התנועה בתוך הערים והיישובים תוגבל, כך שניתן יהיה לצאת לקניות אך רק בסמיכות לבית. הסיבה היא למנוע הגדלה של ההדבקה בנגיף בערב החג, בשל הצורך של אזרחים לנסוע בכל זאת לבני משפחותיהם, שלא יהיו לבד בחג.

ככל הנראה העוצר יחל ממחר בשעה 16:00 אחרי הצהריים ועד יום שישי בשעה 07:00 בבוקר. על מנת לוודא כי ההנחיות אכן יתקיימו תוגבר האכיפה ברחבי הארץ בצורה ניכרת. תאושר תנועה רק במקרים חריגים, כמו הצורך לטיפול רפואי דחוף. כמו כן מספר מקומות נוספים צפויים להיכנס לסגר, בשל קצב התחלואה הגבוה בהם. בירושלים יוטל כפי הנראה סגר על מרחבים שכונתיים שמהם תיאסר היציאה.

כמו כן פורסמה רשימת היישובים בהם יוטל סגר: אלעד, מגדל העמק, ביתר עילית, אשקלון, טבריה, אור יהודה, מודיעין עילית. גם רשימת השכונות בירושלים שיכנסו לסגר פורסמה: הר נוף, בית וגן, רמת שלמה, סנהדריה, גבעת מרדכי, רמות, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, מאה שערים, גאולה, זכרון משה, מקור ברוך, גבעת שאול וקריית משה.

מדובר בעיקר באזורי מגורים בהם חיים האוכלוסייה החרדית, שסומנה כאוכלוסיה בה התפשטות הנגיף היא הגבוהה ביותר. משרד הבריאות פרסם את הקריטריונים לקביעה אילו מקומות ייכנסו לסגר: "יש לבחון את כלל האזורים והיישובים בהתאם לקריטריונים הבאים:

  1. כמות החולים – גבוהה ביחס לישובים אחרים, אך לפחות 50 חולים.
  2. קצב עלייה בתחלואה הגבוה בשלושת הימים האחרונים, לפחות ב-25% לעומת מספר החולים המצטבר עד אותם שלושה ימים אלו.
  3. שיעור התחלואה ל-100,000 אוכלוסייה - גבוה משיעור התחלואה הממוצע בכלל האוכלוסייה".