מסתמן: בני גנץ ועמיר פרץ יאחדו סיעות, פיצול העבודה - מרצ אושר

בני גנץ ועמיר פרץ החליטו הבוקר על דיאלוג משותף להסדרת שיתוף הפעולה בין הסיעות ובין המפלגות. השניים החליטו, כי אבי ניסנקורן ואיציק שמולי יפעלו במשותף לקידום נושאים אלה. במקביל פיצול העבודה - מרצ אושר בוועדה המסדרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/20 15:59 יב בניסן התשפ

מסתמן: בני גנץ ועמיר פרץ יאחדו סיעות, פיצול העבודה - מרצ אושר
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

האם מפלגת העבודה תגיע לסוף דרכה בתקופה הקרובה? על פי הדיווחים המשותפים של כחול לבן והעבודה - נראה שכן. יו״ר כחול לבן, בני גנץ, ויו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, החליטו הבוקר (ב) על ניסיון להסדרת שיתוף הפעולה בין הסיעות ובין המפלגות.

בשלב הראשון, יקבעו הכללים לעבודה המשותפת והמתואמת בתוך הכנסת מתוך כוונה לאיחוד בין הסיעות. בהמשך, יוקמו צוותים שיעבדו על שיתוף פעולה פוליטי והיערכות לקראת מערכות בחירות בעתיד. כאמור, השניים החליטו, כי ניסנקורן ושמולי יפעלו במשותף לקידום נושאים אלה.

הראשונה להגיב היתה מרב מיכאלי שאמרה בערוץ כנסת: "אני נדהמת מההודעה הזאת, איך זה יכול להיות שמפלגת העבודה של בן גוריון, רבין, אשכול וגולדה תהפוך להיות חלק מאיזו רשימה לא קיימת שמתבטלת בפני בנימין נתניהו? אני פועלת שהוועידה של מפלגת העבודה לא תאשר את הכניסה השערוריתית לממשלה."

פרץ אמר בדיון: "עתה, בנפש חצויה הגעתי להחלטה להתפצל ולהצטרף למאמץ הלאומי לפתרון המשבר אליו נקלענו. לצערי, איננו רואים עין בעין את הפתרון הנדרש לטובת כלל אזרחי ישראל ולכן החלטתי לבחון את האפשרות לשרת את הציבור גם מתוך הממשלה".

ח"כ תמר זנדברג הגיבה לו בדיון: "בשביל ההבטחה המיוחדת הזאת לציבור הורדת את השפם. למה עשית את זה? אנחנו במרצ הלכנו נגד הביקורת כלפינו, שהשותפות עם אורלי לוי ואיתך תתפרק וזאת כדי להציע דרך חדשה לשמאל הישראלי, מתוך אמינות ודבקות במטרה. אני חשה אכזבה קשה ומעילה באמון. אם היינו רצים לבד בהצהרה שלא ניכנס לממשלת הימין הזו והעבודה כן, אנחנו היינו הגדולה ואתם הייתם מצטמקים. אתם הולכים להיות חתומים על סיפוח והרס הדמוקרטיה הישראלית. תהי סרח עודף שלא משפיע".

בהצבעה על בקשות ההתפלגות של סיעות העבודה ומרצ הצביעו בעד 11 ח"כים ואחד נמנע, ח"כ עופר כסיף. בתום ההצבעה הודיעה היועצת המשפטית לוועדה, עו"ד ארבל אסטרחן, כי שתי הסיעות שהתפלגו חוזרות לשמותיהן הקודמים: סיעת העבודה וסיעת מרצ.