ביתר עלית מטילה סגר עצמי

ראש העיר החרדית החליט שלא להמתין להנחיות מבחוץ, והודיע כי לא תתאפשר כניסה ויציאה מחוץ לעיר. עוד הבהיר כי השנה הגעלות הכלים יעשו אך ורק בבית, ושמשפחות תשארנה בביתם בליל הסדר

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/20 21:13 יא בניסן התשפ

ביתר עלית מטילה סגר עצמי
ראש עיריית ביתר עלית, צילום: Aharon Krohn/Flash90

לאחר שהאוכלוסייה החרדית הוגדרה כאוכלוסייה עם אחוזי ההדבקה הגבוהים ביותר, ושהעיר בני ברק נמצאת בסגר. החליט ראש עיריית ביתר עלית, מאיר רובינשטיין, כי הוא מטיל סגר על העיר בעצמו, שנכנסה ללחץ קשה מאז החמרת המצב. "החל מהיום, תתאפשר כניסה לעיר אך ורק לתושבי העיר בלבד". עוד הודיע: "לצורך סיוע לעירנו מול הרשויות השונות שלא עומדות בקצב, ביקשתי למנות את האלוף במיל' מר יוסי בכר שיסייע לנו מול הרשויות לטובת התושבים" מסר ראש העיר.

כמו כן הודיע על הנחיות חדשות בעיר, בכדי לשמור על ההנחיות משרד הבריאות: ראשית הודיע כי לא תתקיים השנה הגעלת כלים במרחב הציבורי. ניתן לבצע הגעלת כלים בבית, על פי הוראות ההלכה. כמו כן ביקש מהתושבים "בני משפחתם של החולים צריכים להיות בבידוד מוחלט ובשום אופן לא לצאת מן הבית. צוותי הרווחה בעירייה פועלים לסייע למשפחות אלו, כדי שלא יצטרכו לצאת מהבתים. כל אדם שחש תסמינים, כמו גם, בני משפחות של חולים מאומתים - עליהם להתקשר באופן מיידי למד"א ולהיבדק".

בנושא ליל הסדר דרש שכל משפחה יושבת סביב שולחן הסדר רק עם בני הבית שמתגוררים כל השנה בתוך הבית. ראש העיר גם דרש שלא לנסוע ללוויות ברחבי הארץ: "אני מתחנן בפניכם. בימים האחרונים מתקיימות הלוויות בארצנו הקדושה. אנא, שמרו על ההנחיות לחומרא והצילו את חייכם ואת הקרובים אליכם".