דואגים לבריאות שלכם גם בימי קורונה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 05/04/20 20:35 יא בניסן התשפ

דואגים לבריאות שלכם גם בימי קורונה
גידי לשץ, ראש מחוז ירושלים והשפלה , צילום: מכבי שירותי בריאות

מכבי שירותי בריאות ממשיכה להוביל ולהעניק לחבריה רפואה מתקדמת ואיכותית גם בימי קורונה: למעלה מ- 4500 רופאים נותנים מענה טלפוני ופרונטלי לחברי הקופה, מיזם פורץ דרך של מתן שירותי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק והתפתחות הילד מרחוק, מעבדות לבדיקת קורונה בקהילה, פתרון ייחודי של אשפוז בית לחולי קורונה, שימוש באמצעים דיגיטליים מתקדמים ובינה מלאכותית ככלי תומך החלטה למטופל ולרופאו יחד עם מרכזים רפואיים בפריסה רחבה שפתוחים ופועלים למען החברים גם בימים אלו.

מדינת ישראל ולמעשה העולם כולו ניצבים בעיצומה של תקופה לא קלה.

בימים מאתגרים אלו, כשכל צוותי הרפואה עובדים סביב השעון ועושים מאמצים אדירים על מנת למגר את נגיף הקורונה, נפגשנו לשיחה עם גידי לשץ, ראש מחוז ירושלים והשפלה של מכבי שירותי בריאות, שעושה לילות כימים על מנת להעניק לציבור החברים במכבי את השירות הטוב ביותר.  

 

"מכבי ממשיכה להוביל בכל הקשור למתן שירות מקצועי ואיכותי לחבריה ואנו ערוכים להעניק מעטפת טיפולית מקיפה גם בעת הזו", מסביר לשץ. "האתגר שלנו הוא לתת מענה לכל הסוגיות הבריאותיות, שמגיעות לפתחנו תוך שמירה על בריאות הציבור והצוותים הרפואיים ובמקביל גם לבצע פעולות אקטיביות למניעת התפשטות הנגיף".

 

מתגייסים למיגור המגיפה

"מכבי היא הראשונה לפתוח עשרות מעבדות לביצוע בדיקות קורונה בקהילה זאת כחלק מהמאמץ הלאומי למיגור הקורונה", מוסיף לשץ. "כאשר במחוז שלנו יפתחו למעלה מ- 10 מעבדות בערים השונות". 

"במסגרת היוזמה תהיה מכבי אחראית על לקיחת הדגימות ובדיקת התוצאות כאחד. המטופלים יופנו על ידי רופאי המשפחה והילדים על בסיס קריטריונים מוגדרים ויגיעו לביצוע הבדיקות בתיאום מראש. התשובות תתקבלנה ישירות לתיק הרפואי של מכבי כפי שמתרחש בשגרה במהירות ויעילות. זהו צעד חשוב מאד של לקיחת אחריות למען בריאות חברינו".

לדבריו, "מכבי מובילה גם בכל הקשור לנושא אשפוז בית- מדובר במהלך ראשון מסוגו במסגרתו חולים במצב קל המשויכים למכבי יוכלו להישאר בבידוד ביתי תוך ניטור ופיקוח רפואי צמוד ללא צורך להגיע לבית החולים. הטיפול האישי מותאם לכל חולה וחולה ברגישות, מקצועיות וכמובן בגובה העיניים ע"י רופאים ואחיות של הקופה".

יש לציין כי מכבי קידמה את כל נושא האשפוז והטיפול הביתי בשנים האחרונות וזאת למען בריאותו ורווחתו של המטופל ובני משפחתו ובכדי לאזן עומסים בבתי החולים, דבר שהוכח כקריטי בימים אלה. 

 

רפואה מתקדמת בשלט רחוק

"אירועים כגון אלה שאנו חווים כעת גורמים לכולנו לטלטלה, אולם אנו במכבי משתדלים למנף את המציאות ולהפיק ממנה גם צדדים חיוביים, זאת בכל הקשור לשימוש במערכות מתקדמות בתחום הרפואה מרחוק, בהם עשינו שימוש עוד טרם ימי הקורונה," אומר לשץ. "כך לדוגמא, בימים בהם ההמלצה היא שלא להגיע למרפאות על מנת לשמור על בריאות החברים והצוות הרפואי, יכולים חברי מכבי לקבוע תור טלפוני ולקבל שירות מקצועי ואיכותי מלמעלה מ- 4500 רופאים. בנוסף, יכולים החברים ליצור קשר עם הרופאים גם דרך טכנולוגיות חדשות של בינה מלאכותית ובאפליקציות מתקדמות כגון אפליקציית  K ולקיים צ'אט עם רופאים.

לשץ משתף גם בשירות חדשני ופורץ דרך נוסף, שאותו הוא יזם והוביל כחלק מהיותו פיזיותרפיסט. "השירות, אותו אנו מציעים לחברינו הוא מכבי גב- מוקד טלפוני חדש וראשון מסוגו שנועד לאבחן ולטפל במטופלים שנמצאים בבידוד וסובלים מכאבי גב. במסגרת השירות הם יכולים לשוחח עם פיזיותרפיסטים מוסמכים ולקבל מהם הכוונה מהירה המותאמת למצבם הרפואי ולטיפול בכאבי הגב שלהם תוך 24 שעות.

מדובר בשירות שהחל לפעול עוד לפני פרוץ משבר הקורונה וזכה להצלחה בקרב מטופלים רבים. שירות זה מקבל משמעות עמוקה יותר בימים אלו בהם אין אפשרות לצאת מהבית".

 

 דואגים לאוכלוסיות בסיכון

"במחוז ירושלים והשפלה, המחוז הגדול במכבי עם כ- 600,000  חברים, ישנם כ- 10,000 חברים מבוגרים שמוגדרים כעת כאוכלוסייה בסיכון " הוא מדגיש. "במיוחד עבורם השקנו את "בשביל הזהב" – תכנית חשובה שמטרתה מתן שירותי רפואה לאוכלוסיית הקשישים בזמן הסגר. תכנית חשובה זו נושאת את הדגל של ערכי מכבי – כבוד האדם, שותפות ומצוינות.   

עו"סיות וצוותים רב מקצועיים של מכבי מפעילים בימים אלה מערך תמיכה ומקיימים שיחות טלפוניות יזומות לחברינו שנמצאים באוכלוסיית הסיכון על מנת לוודא מה מצבם בהיבט הרפואי, האישי והמשפחתי.

אני מבקש לשבח ולחזק את ידם של כל השותפים שלנו מתחומי הבריאות ותחומים אחרים ששותפים למאמץ הלאומי ובמיוחד לצוותים שלנו- הצוותים הרפואיים, הפארפואיים, צוותי הלוגיסטיקה, המנהל והניקיון, שעומדים בחזית תרתי משמע, עובדים מסביב לשעון ומפגינים מסירות, מחויבות ומקצועיות ונותנים לכל החברים את הטיפול הטוב ביותר. אנו מבקשים להישמע להנחיות משרד הבריאות על מנת לשמור על בריאותכם ועל בריאות כל בני משפחותיכם.

לקראת חג הפסח, ברצוני לאחל לנו ולכל בית ישראל חג של חירות, בריאות ושמחה ושנזכה לעבור את המשבר הזה מחוזקים ומאוחדים.