רכבת אווירית של 11 מטוסים תביא מסין ציוד רפואי חיוני

במבצע משותף למשרדי הביטחון והחוץ, חברת 'אל על' וחברת 'כיל', רכבת אווירית של 11 מטוסי חברת אל על תביא מסין לישראל מיליוני פריטים של ציוד רפואי חיוני - מסכות, חליפות מיגון, מכונות הנשמה ועוד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/04/20 19:45 יא בניסן התשפ

רכבת אווירית של 11 מטוסים תביא מסין ציוד רפואי חיוני
מטוס הדרימליינר הראשון, לפני המראתו מסין, צילום: דוברות אל על

בתום שבועיים של הכנות קדחתניות: רכש בינלאומי, מאמץ דיפלומטי והערכות לוגיסטית לשינוע, יצאה לדרך הערב (א') רכבת אווירית של ציוד רפואי חיוני מסין לישראל. מטוס דרימליינר (787) של חברת 'אל על' המריא הערב מנמל התעופה בבייג'ינג כשעליו 900 אלף מסיכות כירורגיות, חצי מיליון חליפות מיגון לצוותים רפואיים וציוד חיוני נוסף, כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

את מבצע הרכש הנרחב בסין הוביל סמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, אבי דדון, באמצעות הקמת "ראש גשר" בסין שירכוש ציוד רפואי חיוני, על-פי דרישות משרד הבריאות ובאמצעות חברת כיל ונציגיה בסין. בנוסף יוטסו לישראל, בימים הקרובים, מכונות הנשמה וציוד רב נוסף שגייסו משרד החוץ ושגרירות ישראל בסין מתורמים.

לצורך הפעלת הרכבת האווירית גייסה יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי במנהל הרכש של משרד הביטחון את חברת 'אל-על', שכאמור תוציא בימים הקרובים 11 מטוסי דרימליינר (787) שהוכשרו להטסת מטענים. המטוס הראשון המריא מסין לפני זמן קצר וינחת בנמל התעופה בן-גוריון מחר (ב') בשעות הבוקר המוקדמות. אל על תפעיל 2 טיסות ביום למשך כשבוע עד להשלמת המבצע. 

באל על אומרים כי הרכבת האווירית התאפשרה בזכות מאמץ דיפלומטי נרחב של משרד החוץ, בהובלת שגריר ישראל בסין, צבי חפץ והקונסוליה בשנגחאי.

הציוד בסין לפני העמסתו

הציוד בסין לפני העמסתוצילום: דוברות אל על

שר הביטחון, נפתלי בנט אמר: "אני מודה לאנשי משרד הביטחון, אל-על וכיל, אותם שלחנו לקצה העולם כדי להביא לכאן ציוד מציל חיים. אנחנו ממשיכים לפעול בכל הכח ובכל הדרכים שלרשותנו, גם בייצור מקומי וגם בזירה הבינלאומית. משרד הביטחון וצה"ל ממשיכים לפעול 24/7, כדי לטפל בכל משימה וצורך, כחלק מהמערכה הלאומית נגד הקורונה".

שר החוץ ישראל כ"ץ: "בהנחייתי, עובד משרד החוץ על כל נציגויותיו בעולם במאמץ להשיג ציוד רפואי הכרחי להתמודדות עם הקורונה. המאמצים הללו נושאים פרי היום בהגעת הציוד הכל כך הכרחי להצלת חייהם של ישראלים רבים וסיוע לצוותי הרפואה בארץ".

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, הוסיף: "אל על רואה לעצמה חובה שהיא זכות להביא ארצה מטענים וציוד חיוני, על מנת להבטיח את הקשר האווירי של ישראל לעולם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן