השר ארדן: "המגמה - הקלות אחרי חול המועד"

השר לביטחון פנים הודיע כי בימים הקרובים תהיה החלטה לערוך סגר נוסף בעוד מוקומות בישראל, ושהמשטרה אף תגדיל את האכיפה. מנגד הוא מאמין שלאחר הפסח יחלו הקלות בהנחיות. בנוסף קיווה כי לא יוחלף מתפקידו כל עוד המשבר קיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/20 18:42 יא בניסן התשפ

השר ארדן: "המגמה - הקלות אחרי חול המועד"
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר קיום הסגר על העיר בני ברק, הודיע השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לאתר ynet כי ככל הנראה בימים הקרובים יודיעו על סגר במקומות נוספים. "מרגע שהתקבלה החלטה על בני ברק הבנתי שכנראה יהיו עוד יישובים או שכונות שיהיה צורך לבודד כדי למנוע את יציאת התחלואה הגבוהה למקומות אחרים. אני מאמין שהיום תתקבל החלטה לגבי ההמשך. אנחנו חייבים לעשות זאת לפני ליל הסדר וחול המועד. אם יש צורך מקצועי להגביל מקומות נוספים, יש לבצע את הבידוד כבר ביום-יומיים הקרובים".

לטענתו: "ההחלטות המקצועיות צריכות להיות של משרד הבריאות, ויש כמה פרמטרים - גם רמת תחלואה, גם צפיפות וגם קצב הדבקה". ארדן מתייחס בעיקר למקומות בהם מתגוררת האוכלוסייה החרדית: "יש מספר מקומות שמאוד בולטת הבעיה בהם, מאה שערים ומקומות נוספים". אך מיהר לסייג: "אני נגד הכללות ואני אגיד שהפרות של התקנות יש בחלקים קיצוניים בקרב כל הציבור בישראל. רוב הציבור החרדי נשמע להנחיות ומסייע לנו, אבל בגלל אורח החיים המאוד קהילתי וגם צפיפות מאוד גבוהה, קצב ההדבקה והתחלואה יותר גבוה".

על אף כי הודיע שהאכיפה תוגבר בימים אלה, במיוחד לקראת ליל הסדר, ארדן מאמין כי לאחר הפסח תחל מגמה של הקלה: " אני חושב שלאחר חול המועד, שגם בו יש חשש גדול להתפשטות, אנחנו כבר נזהה סימנים של האטה בחלקים נרחבים במדינת ישראל. אני לא משרד הבריאות, אבל כשר בממשלה נראה לי שאם המגמה הזו תימשך ונקפיד על ההנחיות עד סוף חול המועד, אפשר יהיה מיד לאחר מכן להתחיל לקבל החלטות על שינוי חלק מההגבלות והמגמה תתחיל להיות של הקלות".

ארדן מגיב גם לפרסום כי מירי רגב צפויה להחליפו בראשות המשרד, וההחלפה תעשה ככל הנראה עוד לפני תום המשבר. " אני רואה את הפרסומים, אני מוכן להגיד משפט אחד בנושא הפוליטי כי אני לא מנהל מאבקים ולא עוסק בזה ולא שוחחתי עם אף אחד - אני חושב שבימים שבהם המשרד לביטחון פנים נמצא בחזית המלחמה בקורונה והגופים שלו בחזית, אז ההיגיון הפשוט אומר שלא מוותרים על מישהו עם ידע וניסיון בניהול מצבי חירום כמו ששיש לי. מבחינת ההיגיון הפשוט, לא נראה שזה העיתוי לחילופים כאלה"