עיריית ירושלים: החמץ ייאסף מהשכונות, ויישרף מחוץ לעיר

שרפת חמץ השנה תהיה מרכזית, מחוץ לעיר, באישור הרבנים הראשיים לעיר ובהשגחתם. ראש העירייה ליאון: "המטרה שלנו היא לצמצם התקהלויות עד כמה שאפשר, לצד יישום מנהגי החג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/20 16:47 יא בניסן התשפ

עיריית ירושלים: החמץ ייאסף מהשכונות, ויישרף מחוץ לעיר
שרפת החמץ. השנה - במתכונת אחרת, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שרפת חמץ בימי הקורונה. עיריית ירושלים פרסמה היום (א') כי השנה מעמד שרפת החמץ יתקיים במיקום מרכזי אחד בשולי העיר. באתר העירייה פורסמו המקומות המדויקים בהם יונחו המכלים לאיסוף החמץ.

בעירייה אומרים כי בשכונות יוצבו מכלים שבהם יוכלו תושבי העיר לרכז את החמץ עד יום רביעי בבוקר. ביום רביעי יעברו בשכונות משאיות העירייה ויאספו את המכלים למיקום מרכזי בקרבת עטרות, שם תתבצע שרפת החמץ כדת וכדין על ידי הרבנים הראשיים לירושלים הרב עמאר והרב שטרן יחד עם ראש העיר משה ליאון. 

המטרה אומרים בעירייה היא למנוע התקהלויות סביב שרפת החמץ ובכך למנוע עד כמה שאפשר את התפשטות הקורונה בעיר, ולעמוד בהנחיות משרד הבריאות. 

ראש העירייה, משה ליאון, אמר כי בעירייה חושבים על דרכים יצירתיות בכל התחומים כדי לצמצם את ההתקהלויות במרחב הציבורי: "האתגרים לא פשוטים, אבל אנחנו עושים מאמצים גדולים מאוד כדי למנוע הדבקה המונית, אני שמח שהרבנים הראשיים נעתרו לבקשתי ויסייעו השנה בשרפת החמץ של תושבי העיר"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן