דרמה בכביש 1: המשטרה עצרה חולה קורונה שנסע באוטובוס בינעירוני

פעילות כוחות משטרת ישראל הביאה לאיתורו ומעצרו לחקירה של חולה מאומת בנגיף הקורונה, כשהוא נוסע באוטובוס ציבורי בדרכו לירושלים. הוא הורד ונעצר, ושאר הנוסעים קיבלו הנחיה להיכנס לבידוד. נהג האוטובוס נקנס

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/04/20 15:51 יא בניסן התשפ

דרמה בכביש 1: המשטרה עצרה חולה קורונה שנסע באוטובוס בינעירוני
האוטובוס שנעצר בכביש 1, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דרמה בכביש 1. במוקד המשטרה התקבל בשעות הצהריים מידע אודות חולה מאומת בנגיף הקורונה, ובדיקה שערכה המשטרה באשר למקום הימצאותו, העלתה כי החולה נמצא ככל הנראה על אוטובוס ציבורי העושה דרכו בכביש מספר 1, לכיוון ירושלים.

שוטרים שהיו ערוכים באזור ועסקו באכיפה של הנחיות צו בריאות העם, הצליחו תוך דקות לעצור את האוטובוס סמוך למחלף חמד כשעליו 34 נוסעים (בניגוד לצו), וכן איתרו ביניהם את החולה בנגיף, תושב ביתר עלית, ועצרו אותו לחקירה בחשד להפצת מחלה בזדון.
השוטרים הסבירו לכלל הנוסעים כי היו ככל הנראה היו במגע עם חולה מאומת, והם נדרשים להיכנס לבידוד ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

נגד נהג האוטובוס נרשם קנס על סך 5000 ש"ח בגין הפרת הנחיות צו בריאות העם - הסעת נוסעים מעל הכמות המותרת, והוא עוכב לחקירה.

במשטרה קוראים לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. 

מעיריית ביתר עילית נמסר: "בשעה האחרונה מופצת ידיעה אודות חולה מאומת בקורונה, שברח מבידוד. האיש מוכר לרשויות הרווחה בעיר. אנו מגנים בכל תוקף כל מקרה של הפרת ההנחיות. אדם שלא שומר במאת האחוזים על הנחיות משרד הבריאות מסכן חיים, פשוטו כמשמעו, ועליו לתת את הדין על כך".