הפרקליטות בעניין זדורוב: "לא מתקיימת אחת מהעילות למשפט חוזר"

בעקבות הבקשה למשפט חוזר לרומן זדורוב,שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה ז"ל, הגישה הפרקליטות את תגובתה לבית המשפט: "הרשעתו של זדורוב ברצח מוצדקת וכי ממילא לא מתקיימת בעניינו אחת העילות המאפשרות קיומו של משפט חוזר לפי החוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/20 12:01 יא בניסן התשפ

הפרקליטות בעניין זדורוב: "לא מתקיימת אחת מהעילות למשפט חוזר"
זדורוב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

פרקליטות המדינה הגישה היום (א') לביהמ"ש העליון את תגובתה לבקשה למשפט חוזר של רומן זדורוב. בתגובת המדינה נאמר כי "לאחר בחינה מחודשת עמדת המדינה היא כי הרשעתו של זדורוב ברצח מוצדקת וכי ממילא לא מתקיימת בעניינו אחת העילות המאפשרות קיומו של משפט חוזר לפי החוק".

בתגובת המדינה נאמר כי צוות של פרקליטים, שחלקם לא עסקו בתיק בעבר, בחן מחדש את תיק רצח ראדה בקצרין, בדצמבר 2006. בכלל זה, נכתב, הצוות בחן את כל הראיות שהיו קיימות בתיק, את פסקי הדין שניתנו בו, את הראיות החדשות לכאורה שצורפו לבקשה ואת נימוקי הבקשה. לאחר בחינה מחודשת זו, עמדת המדינה היא כי הרשעתו של זדורוב ברצח מוצדקת וכי ממילא לא מתקיימת בעניינו אחת העילות המאפשרות קיומו של משפט חוזר לפי החוק.

עוד נכתב בהודעה כי המדינה סבורה שחלק נכבד מבקשתו של זדורוב למשפט חוזר אינו אלא ניסיון לערעור נוסף על פסק הדין בעניינו, והוא שב וממחזר את הטענות שעלו במהלך משפטו, ואשר נדחו על ידי בתי המשפט שהרשיעו אותו: "מעבר לכך, אין בטענותיו של זדורוב בבקשה כדי לערער את 'בסיס הפירמידה' שהוא שלוש הראיות מרכזיות המהוות כל אחת נדבך עצמאי בהרשעתו: התוודות זדורוב בפני המדובב, הודאתו בפני החוקרים והשחזור שערך בזירה. כמו כן, אין בבקשה כדי לפגוע או להחליש את עוצמתן המצטברת של יותר מ-20 הראיות המחזקות שנערמו על בסיס הפירמידה, הפרטים המוכמנים שהיו בידיעתו והראיות הנסיבתיות השונות, אשר דעת הרוב סוקרת בפסק הדין".

נזכיר כי התגובה מגיעה בעקבות בקשה למשפט חוזר, לאסיר רומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה ז"ל, ונידון למאסר עולם. הבקשה הגיעה על רקע פרסומים שונים, ביניהם הסדרה "צל של אמת", אשר קובעים כי יש קשיים ראייתיים עם ראיות שונות בתיק. כמו גם עדות חברתה של ראדה, א"ק, שערערה את נסיבות ההרשעה. 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן