ראש מנהלת מטה הקורונה: רוב הציבור החרדי מאד ממושמע

אלוף במיל' רוני נומה, המסייע בביצוע הסגר ואכיפת ההנחיות בבני ברק, יוצא נגד הסטיגמה על המגזר בעיר, אך מביע חשש מגל הידבקויות: "יש בעיר יותר מ-4,000 אנשים מעל גיל 80, המחיר של זה בתמותה גבוה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/20 10:16 יא בניסן התשפ

ראש מנהלת מטה הקורונה: רוב הציבור החרדי מאד ממושמע
רחובות בני ברק בסגר, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

ראש מנהלת מטה הקורונה ומי שאמון על אכיפת הנהלים בעיר בני ברק, אלוף במיל' רוני נומה, מתייחס למצב בעיר ערב חג פסח, מעלה חששות אודות גל הידבקות המוני בקרב האוכלוסיה בעיר, אך מבקש גם להפריך את מחול השדים שהחל להשתולל נגד המגזר החרדי, עליו נטען כי אינו נשמע להנחיות. 

"אני חושש שתהיה הדבקה של האוכלוסייה. עושים מאמץ גדול לבודד אותם, גם כי אין לנו נתונים מדוייקים לגבי מי חולה. יש בעיר יותר מ-4,000 אנשים מעל גיל 80 ואנחנו מוטרדים לגבי הידבקות כי המחיר של זה בתמותה גבוה" מסביר נומה בראיון לכאן 11.

בנוסף, נומה מבקש לשבור את היחס לחרדים שנתפסים כלא מחויבים לנהלים. "אנשים יחגגו את החג ואת ליל הסדר בצורה קצת שונה ויטמיעו את העניין של ריחוק חברתי. תמיד יש חשש אבל לגבי התדמית של אנשים שלא מבצעים הנחיות - כשהם מקבלים מידע ברור אז ככלל, רוב הציבור מאוד ממושמע ועושה את מה שאומרים לו"

"יש מחול שדים בנושא הנתונים. אנחנו יודעים שיש סדר גודל של 2,000, 2,500 חולים אני לא יודע מה כמות האנשים שנדרשים בבידוד בתוך בני ברק כי השיטות שעובדות במקומות אחרים בארץ לא כל כך עובדות פה, מוסיף נומה, "אנחנו ממוקדים כרגע בתוך העיר, ובגלל החשש שתהיה הדבקה מהעיר החוצה יש הגבלות תנועה. בעיר של 210 אלף איש, כשעושים דבר כזה בפעם הראשונה בהיסטוריה, מטבע הדברים יש בעיות ומחלוקות, אנחנו פותרים אותן".