גם בימים יבשים: מפלס הכנרת מזנק. עשרות הגיעו לפקוד את האתר

האגם הלאומי מוסיף לטפס, ועל פי המדידות, רחוק מעט יותר משלושים סנטימטרים כדי להיות מלא לחלוטין. כ-50 מבקרים הפרו את הנחיות משרד הביראות ופקדו את האתר

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/20 08:04 יא בניסן התשפ

גם בימים יבשים: מפלס הכנרת מזנק. עשרות הגיעו לפקוד את האתר
הכנרת, צילום: shutterstock

מפלס הכנרת מוסיף לטפס גם בימים יבשים ללא משקעים משמעותיים, והוא קרוב זה שנים ארוכות להגיע לקו האדום העליון, נקודת הסמן לכנרת מלאה. על פי מדידות שנערכו הבוקר (א') על ידי איגוד ערים כנרת, המפלס מתנשא לגובה של 209.125- מטרים לאחר שטיפס בחצי סנטימטר נוסף ביממה החולפת. המרחק בין גובה המפלס כעת לקו האדום העליון הממוקם בגובה 208.80- מטרים עומד על 0.325 מטרים בלבד.

בנוסף, גובה המפלס ממשיך לתפוס מרחק מהקו האדום התחתון, שסימל שנים ארוכות את התייבשותו של האגם הלאומי. על פי המדידות, המרחק בין המפלס לקו האדום התחתון, הממקום בגובה 213.00- מטרים, עומד על 3.875 מטרים. 

נראה כי גדילתו של האגם הלאומי המקבלות ביטוי גם ברשתות החברתיות עושה את שלו, כאשר מרשות הכינרת נמסר כי במהלך השבת הוצאו עשרות מבקרים שהגיעו לפקוד את האתר, זאת בניגוד להנחיות משרד הביראות. ברשות הכינרת טוענים כי נאלצו להוציא יותר מ-50 מבקרים, ביניהן משפחות שקיימו מנגלים, קבוצת אופנוענים וגולשים. מנהל יחידת הפיקוח והאכיפה ברשות, חגי לוין, מסר בתגובה ל- ynet: "אני רואה בחומרה את אותם אנשים המפרים את הנחיות משרד הפנים והבריאות, ומחייבים אותנו לעימותים מיותרים מולם".

הכנרת. מוקד עליה לרגל

הכנרת. מוקד עליה לרגלצילום: הדס פרוש / פלאש 90