בנט: "לא נולדתי שר, ראש הממשלה צריך להחליט מה קווי היסוד של הממשלה"

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס למגעים הקואליציוניים ולדיווחים על ההסכמים המסתמנים, "אמרתי לראש הממשלה שהוא צריך להחליט מה צביון הממשלה". בהמשך אמר כי בא לפוליטיקה לקדם את העמדות שלו ולא יקרה כלום אם לא יהיה שר

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/20 07:45 יא בניסן התשפ

בנט: "לא נולדתי שר, ראש הממשלה צריך להחליט מה קווי היסוד של הממשלה"
נפתלי בנט. "להגדיר את קווי היסוד של הממשלה", צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

שר הביטחון, נפתלי בנט, התייחס למשא ומתן הקואליציוני, ולאפשרות שמפלגת ימינה תישאר מחוץ לממשלת נתניהו החמישית.

בראיון הבוקר (א) לכאן ב', אמר בנט: "אמרתי לראש הממשלה שהוא צריך להחליט מה צביון הממשלה, מה קווי היסוד, לאן זה נע, האם תיק המשפטים יהיה במחנה הלאומי או במחנה השני. אבי ניסנקורן הוא איש טוב אבל הוא חושב הפוך מאיתנו, באתי לפוליטיקה כדי לקדם את העמדות שלי. אני לא נולדתי שר ולא יקרה כלום אם אני לא אהיה".

עוד הוסיף בנט, "אנחנו תמיד פועלים נגד שחיתות, אבל יש לנו שורה של עמדות. אני לא רוצה לראות בארבע השנים הבאות מינויים של שופטים אקטיביסטיים, שאני מאוד מתנגד לזה. ברגע שהשר הוא ניסנקורן אז המינויים ילכו לכיוון האהרון-ברקי, זה לגיטימי אבל אני מתנגד לזה בכל מאודי".

"צריך לראות את הממשלה ולקבל החלטה. עם ישראל ישרוד בלי נפתלי בנט כשר. ברור שזה לא מה שאני רוצה, אבל ראש הממשלה יקבע אם נהיה בממשלה וגוש הימין יישאר או שלא. זה תלוי בו", הוסיף.

לסיום, התייחס בנט לניהול משבר הקורונה והטיפול בבתי האבות: "אנחנו עוזרים, אבל בסוף האחריות על משרד הבריאות. אני מאמין שהגוף הביצועי היחיד שמסוגל להרים את המערכה הזאת הוא מערכת הביטחון. משרד הבריאות הם רגולטור – הם לא גוף ביצוע".