אנשי חמאס פרצו לשידור "זום" של "מסדר הדר" להשבת הבנים

אנשי חמאס ומכחישי שואה פרצו והפריעו לשידור הזום של אירוע ״מסדר הדר״ שקיימה משפחת גולדין מגבול עזה. שמחה גולדין: ״ מי שימות בעזה בגלל הקורונה יהיו באחריותו ובאשמתו של יחיא סינואר שממשיך להחזיק בבנים בניגוד לחוק ההומניטארי הבינלאומי, אבל מצפה להמשיך לקבל סיוע אזורי ובינלאומי"  

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/20 13:46 ט בניסן התשפ

אנשי חמאס פרצו לשידור "זום" של "מסדר הדר" להשבת הבנים
הוריו של הדר גולדין, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

באנדרטת ״חץ שחור״ מול עזה קיימה בצהריים משפחת גולדין את אירוע ״מסדר הדר״ בפעם ה-102 ברציפות. לנוכח הגבלות משרד הבריאות, האירוע התקיים דרך מערכת זום ובנוכחות של לאה ושמחה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין, באנדרטה. 

במהלך שידור הזום של האירוע, בו השתתפו למעלה מ-200 ישראלים, פרצו אנשי חמאס ומכחישי שואה וניסו להשתלט ולהפריע לו. בין היתר הם שידרו שירים נגד ישראל, ציירו צלבי קרס וניסו לשבש את דברי משפחת גולדין.

שמחה גולדין התייחס באירוע לאיומיו של יחיא סינואר ואמר כי ״אנחנו בתוך משבר הקורונה ששינה את הכל וכמובן שגם את המציאות מול עזה."

לדבריו, ״התייעצתי עם מומחים. המצב בעזה הרבה יותר חמור ממה שעולה בדיווחים משם. המצב שם גם יכול להתדרדר במהירות קטלנית ומספר המתים בעזה יהיה פי כמה וכמה ממה שהיה במלחמת צוק איתן". 

עוד הוסיף, ״עומדת בפנינו הזדמנות למנוע מעזה להפוך לאיטליה, ספרד או ניו יורק. רק מאמץ משותף של הקהיליה הבינלאומית, יחד עם מדינות האזור - ישראל, מצרים וקטאר, יהפוך את הסיוע לאפקטיבי. אבל, דווקא עכשיו כשמגישים סיוע הומניטארי חייבים לזכור שבעזה נמצאים החיילים והאזרחים וצריכים להשיב אותם כאן ועכשיו".

״כל מי שימות בעזה בגלל הקורונה יהיו באחריותו ובאשמתו הישירה של יחיא סינואר. הוא מצד אחד ממשיך להחזיק בהדר, אורון ואברה בניגוד לחוק ההומניטארי הבינלאומי, ומצד שני, הוא מצפה להמשיך לקבל סיוע אזורי ובינלאומי. האשים גולדין.

וסיים, ״אנחנו לפני חג החירות ולפני חודש הרמאדאן. זו תקופה שבה צריכים לפעול לפי מצוות הדת, לסייע לנזקק, ולהשיב בנים לגבולם״.