נתניהו בעקבות דיון על המשבר בני ברק: "להיערך להכרזת 'אזור מוגבל' בערים נוספות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים דיון בנושא המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בעיר בני ברק, בהשתתפות נציגים ממערכת הביטחון, משרד הבריאות ומשרד הפנים. הוחלט: צה"ל יסייע לעירייה, האחריות הבריאותית על משרד הבריאות, והאחריות על המעטפת החיצונית בידי המשטרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/20 13:11 ט בניסן התשפ

נתניהו בעקבות דיון על המשבר בני ברק: "להיערך להכרזת 'אזור מוגבל' בערים נוספות"
שוטרים בבני ברק, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ו׳) דיון בנושא סיוע אזרחי לעיריית בני ברק ע"י צה"ל, בהשתתפות שר הפנים, שר הביטחון, שר הבט״פ, הרמטכ"ל, ר' המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, מ"מ מפכל, יועץ עיריית בני ברק אלוף (מיל') רוני נומה וראש אגף בט"פ ועורף במלל.

שר הפנים, אריה דרעי, הציג את המלצתו והמלצת הרמטכ"ל לאחר דיון מקדים שקיימו בנושא, בהשתתפות המשרדים ועל דעת כלל משתתפיו.

ראש הממשלה סיכם: "לאור המצב המיוחד בו נתונה בני ברק בעקבות ההגבלות בגין מגיפת הקורונה, יוטל על צה״ל לאלתר להגיש את הסיוע האזרחי הנידרש לעיריית בני ברק כדי לממש את אחריותה."

לדבריו, "אין בכך כדי לשנות את ההגדרה הקיימת של הפיקוד ושליטה (פו"ש) ושל תחומי הסמכות והאחריות. כמו כן, יודגש כי האחריות לאכיפת ההגבלות לרבות במעטפת החיצונית של העיר מוטלת על משרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל. האחריות בתחומי הבריאות תמשיך להיות מופקדת בידי משרד הבריאות."

ראש הממשלה הוסיף כי יש לממש החלטות אלו מיידית ויש להתכונן להפעלת מודל זה גם במקומות נוספים עליהם ימליץ משרד הבריאות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן