שר החינוך: "נעשה סוף לביזוי תלמידי חכמים מהציונות הדתית"

בעקבות הפרסום על הסרת שמו של הרב שטרן משטר מכירת החמץ בידי יהושע ישי, אמר הרב רפי פרץ כי בימינה יעשו סוף לדבר במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. תנועת נאמני תורה ועבודה: "הפארסה הקרויה יהושע ישי צריכה להסתיים בהקדם האפשרי". ארגון רבני צהר: "מעשה מכוער"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/20 12:03 ח בניסן התשפ

שר החינוך: "נעשה סוף לביזוי תלמידי חכמים מהציונות הדתית"
הרב פרץ, צילום: פלאש 90. יהודה חיים

לאחר שיו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, הסיר את שמו של הרב אריה שטרן משטר מכירת החמץ ולאחר שהדבר טופל על ידי הרב בן ציון הכהן קוק - שר החינוך הרב רפי פרץ נכנס לתמונה. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב הרב פרץ: "אומר זאת בצורה ברורה: בהסכמים הקואלציוניים ׳ימינה׳ דורשת את הסדרת תפקידו של הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים. נעשה סוף לביזוי תלמידי חכמים מהציונות הדתית." 

נזכיר כי לפני כחודש וחצי החליף ישי את המפתחות בכניסה ללשכת הרב שטרן וסירב לתת לו מפתח עד להתערבות תקשורתית.

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר: "ראש המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי ממשיך בדרכו הפלגנית וכעת החליט להוסיף חטא על פשע ולמחוק את שמו של הרב שטרן משטר מכירת החמץ בירושלים. 
מדובר במעשה מכוער נוסף, מבית מדרשו של ישי. לא ברור לנו כיצד יכול ישי בשרירות לב שכזו להמשיך ולהלבין פני רב ותלמיד חכם בישראל. הפארסה הקרויה יהושע ישי צריכה להסתיים בהקדם האפשרי. 
האיש מונה לעמוד בראש ועדה ממונה על המועצה הדתית לפני שנים רבות, ללא פיקוח ציבורי, ובתקופת כהונתו התגלו שחיתויות רבות, לכאורה. על השר לשירותי דת להפסיק את הביזיון הזה לאלתר ולפזר את הוועדה הממונה או לכל הפחות להעמיד את ישי לדין משמעתי - ויפה שעה אחת קודם."

מארגון רבני צהר נמסר: "ביזוי הרב אריה שטרן הוא מעשה מכוער ולא מכבד אשר מונע מאינטרסים פסולים של עסקנים פוליטיים המבקשים להשחיר את עשייתו הרבה של הרב שטרן למען תושבי ירושלים. אנו קוראים למשרד הדתות לגלות אחריות ולא לתת לסכסוכים פוליטיים להוביל למעשה השפלה שכאלו ולהחזיר את שמו של הרב שטרן לשטר מכירת החמץ".