הרמטכ"ל במסר חריף למפקדים: חריגה מהנהלים תזכה לתגובה חריפה ותקיפה

רב אלוף אביב כוכבי שיגר מכתב לדרג הפיקודי, בו הוא מבהיר כי הפרת הנחיות שיבוצעו ביחידות השונות, כפי שהיה השבוע, יביאו לתגובה קשה. "מדובר ברשלנות וסיכון בריאות החיילים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/20 18:41 ז בניסן התשפ

הרמטכ"ל במסר חריף למפקדים: חריגה מהנהלים תזכה לתגובה חריפה ותקיפה
כוכבי משמאל. מסר חריף למפקדים, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

משרד הבריאות החמיר את הנחיותיו עקב התפשטות נגיף הקורונה, אולם, נראה כי יש מי שמפר את ההנחיות בצה"ל. במכתב חריף שמשגר הערב (ד') הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, הוא דורש מהדרג הפיקודי להקפיד על ההנחיות שפורסמו. 

"זוהי שעה לקפדנות.  מרגע זה ואילך - ההתייחסות לכל חריגה מהפקודות והנהלים תהיה חריפה ותקיפה״, מבהיר כוכבי, ומסביר כי באחת היחידות, היתה חריגה בהוראות שבהמלכה כונסו מספר חיילים גדול באולם אחד, מה שהביא להפרה בוטה של ההנחיות. "אני רואה באירועים אלו רשלנות, ההפך מדייקנות, וסיכון - לבריאות החיילים וכשירות היחידה".

את המכתב שיגר כוכבי למפקדי גדודים, טייסות, שייטות ויחידות נוספות. עם זאת, הרמטכ״ל גם הביע הערכה על אופן ההתנהלות ביחידות, אך הדגיש כי למרות המאמצים הרבים, יש מעת לעת חריגות במילוי ההוראות, ומעתה, תהיה החמרה בהתייחסות לכל חריגה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן