עיריית רמת גן תעתור לבג"ץ אם בני ברק לא תכנס לסגר

ברמת גן חוששים מתנועה של תושבי העיר השכנה, לתוך עירם ודורשים כי יוכרז סגר על העיר. העירייה שלחה מכתב לראש הממשלה שיאשר את המהלך, ואם לא יאשר יעתרו לבג"ץ כבר מחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/20 18:34 ז בניסן התשפ

עיריית רמת גן תעתור לבג"ץ אם בני ברק לא תכנס לסגר
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ברמת גן חוששים מהעיר השכנה בני ברק, לאחר שבני ברק הוכרזה כעיר עם אחוז ההדבקה הגובה ביותר, ברמת גן חוששים שהדבקה תעבור גם לעירם. לשם כך עיריית רמת גן שיגרה מכתב לראש הממשלה, שר הבריאות, מנכ"ל המשרד ושר הביטחון, בו היא דורשת כי יכניס את בני ברק לסגר מלא בו תיאסר תנועה במרחב הציבורי לתושבים. במכתב עוד הוסיפו כי אם בקשתם לא תתקבל הם יעתרו לבג"ץ כבר מחר.

אמש (ג'), ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, פנה למזכירות הממשלה בדרישה דחופה להטיל בידוד על העיר בני ברק, בה אחוזי חולי הקורונה בעליה דרמטית, וההדבקה זולגת גם לרמת גן, לטענתו. במכתב כתב "ביממה וחצי שחלפה ממועד שליחת מכתבו של ראש העיר, הנתונים שפורסמו ע"י משרד הבריאות מלמדים על המשך המגמה המדאיגה של עלייה חריגה בתחלואה ברמת גן, ועלייה חריגה מאוד בתחלואה בבני ברק, אשר הינה העיר עם אחוזי התחלואה הגבוהים ביותר בישראל".

אך ברמת גן חוששים כי ההוראה לא תצא היום ולכן הם מודיעים כי: "ללא כל דיחוי אלך לעתור לבג"ץ מחר בבוקר, בעתירה בהולה להורות לכם, מכובדיי, להפעיל כל סמכויות הנתונות לכם לפי דין, ובפרט לפי תקנות לשעת חירום, ובסעיף 20 לפקודת בריאות העם שמסמיך אתכם, ואף מחייב אתכם בנסיבות אלו, להטיל בידוד מיידי של העיר בני ברק".