פרץ מבהיר: "התלמידים יסיימו את השנה עם תעודת בגרות"

שר החינוך מסביר כי חרף משבר הקורונה, משרד החינוך נערך במתכונת מותאמת שתאפשר לתלמידי התיכון להיות זכאים לתעודת בגרות בסוף השנה. " נפרסם לוח בחינות חדש ומעודכן, לרבות לוח מיקודים חדש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/20 15:58 ז בניסן התשפ

פרץ מבהיר: "התלמידים יסיימו את השנה עם תעודת בגרות"
הרב פרץ. המתכונת החדשה תצלח?, צילום: פלאש 90. יהודה חיים

שר החינוך, הרב רפי פרץ, פרסם היום (ד') פוסט בחשבון הפייסבוק שלו כאשר המסר המרכזי אותו הוא מבקש להעביר - חרף משבר הקורונה, את שנת הלימודים הקרובה יסיימו תלמידי ישראל כאשר הם זכאים לקבלת תעודת בגרות, וזאת אודות למתכונת לימודים ובחינות שתותאם למצב החדש.

"בוגרות ובוגרי מחזור תש"פ יסיימו את השנה עם תעודת בגרות", פתח שר החינוך, כפי שאמרנו לכל אורך הדרך, אנחנו ערוכים לכל תרחיש. במסגרת ההיערכות המחודשת אנחנו צפויים לקיים את בחינות הבגרות במגוון תרחישים. הכנו מראש חלופות כאשר המטרה המרכזית היא טובת התלמיד ולכן אנחנו פועלים שכל תלמידי תש״פ יהיו זכאים לתעודת בגרות"

"החלטנו במשרד ליישם באופן מיידי את החלופה השנייה: בחינות הבגרות יתכנסו ל-5 שבועות, החל מ-22.6 ועד סוף חודש יולי, והתלמידים ייבחנו השנה עד 5 בחינות בלבד, במקום עד 7 בחינות בימי שגרה. בנוסף, יורחב חופש הבחירה בשאלונים השונים, ובכך מאפשר משרד החינוך מיקוד נרחב יותר עבור התלמידים"

"בתחילת שבוע הבא, לכל המאוחר עד ערב פסח, נפרסם לוח בחינות חדש ומעודכן, לרבות לוח מיקודים חדש, ומטרת הנהלת המשרד ברורה ובלתי מתפשרת – בוגרי מחזור תש"פ יסיימו את השנה עם תעודת בגרות" מבהיר פרץ.

לסיום דבריו, משתף שר החינוך בהתרחשות מאחורי הקלעים: "פעלתי בשיתוף פעולה עם המל"ג בכדי להבטיח שתעודת הבגרות תהיה בעלת תוקף, ואנחנו גם בקשר רציף עם הצבא בכדי לדחות את הגיוס ולאפשר לתלמידי יב' שיגיעו לבגרות. בנינו מערכת של הקלות בעקבות המצב, אנחנו מקווים שההתפשטות תפחת בצורה דרסטית לאחר הפסח ונוכל לחזור לשגרה, אמנם שגרה שונה, שתחזיר את התלמידים למסלול. מספר הבגרויות השנה ירד משבע בחינות לחמש, תוך פרק זמן של חמישה שבועות על מנת להקל על התלמידים עד כמה שניתן! זוהי מטרת העל שלנו ואיתה ננצח"