ארדן: המשטרה תצא למבצע אכיפה משמעותי בערב פסח

בצל התנגדות של חלקים באוכלוסייה להקשיב להנחיות משרד הבריאות, השר לביטחון פנים הסביר כי צריך לכפות בצו על החולים וחייבי הבידוד לצאת מביתם: צריך להוציא את החולים מבתי המגורים שלהם, גם בכפייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/20 14:37 ז בניסן התשפ

ארדן: המשטרה תצא למבצע אכיפה משמעותי בערב פסח
השר ארדן ומ"מ מפכ"ל המשטרה בשטחי ההפגנות, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

השר לביטחון פנים,גלעד ארדן, התייחס לחולים או לחייבי הבידוד, שאינם מקיימים את ההנחיות או אין להם אפשרות לקיים אותן, וטען כי המדינה צריכה להוציא צו נגדם: "ההחלטה לא צריכה להיות של החולה או החייב הבידוד אם הוא נשאר בביתו.

"המיקוד כרגע בעיני, ובזה צריך לגבות גם את משרד הבריאות, להוציא גם אם צריך גם בכפייה, את החולים מתוך בתי המגורים שלהם - בין אם זה בבני ברק או בין אם זה בכל יישוב אחר", אמר השר ארדן על הדוכן במליאת הכנסת. 

עוד אמר ארדן: "ההחלטה לא צריכה להיות של החולה או החייב הבידוד אם הוא נשאר בביתו. לפעמים זה נוח יותר ואני מבין את זה, אבל כאשר אין תנאי בידוד או אין יכולת שהחולה לא ימשיך להדביק את משפחתו - המדינה חייבת להחליט בשבילו, אחרי שנבדקו תנאי הבידוד בביתו, אם הוא יכול לעשות את הבידוד או תקופת ההחלמה בביתו או שצריך להוציא צו ולכפות עליו החלמה או בידוד במקום אחר. זה בעיני הדבר החשוב ביותר למלחמה בהתפשטות הנגיף". 

בראיון לאתר וינט אמר השר ארדן כי המשטרה מתכננת בערב ליל הסדר "מבצע משמעותי, החל משעות הבוקר, כדי לוודא שלא תהיה הפרה של התקנות". ארדן הוסיף כי עוד לפני כן שוטרים יתחילו לאכוף את התקנות בסופרים, כדי למנוע התקהלויות וצפיפות בהם, וקרא לישראלים להימנע מהזמנת אורחים לארוחת ליל הסדר: "זה החשש הכי גדול היום שלנו, של המשטרה ומשרד הבריאות, שמה שקרה בפורים יקרה בהיקף נרחב הרבה יותר בליל הסדר – ולכן זה המיקוד שלנו".

במקביל, השר ארדן שיתף בטוויטר שלו תמונות מהלוויתה של הרבנית פרידמן, רעייתו של הרב פרידמן, מראשי הפלג הירושלמי, וטען כי רוב הציבור החרדי קשוב להוראות: "רוב עצום של הציבור החרדי- נשמע להנחיות ומבין את סכנת החיים בהתפשטות הנגיף. וגם בבני ברק-התושבים מקפידים על ההנחיות למרות הקושי ואף מדווחים על הפרות למשטרה"