שרדה את השפעת הספרדית - ונפטרה מקורונה בגיל 109

אישה בת 109 מבריטניה נפטרה כמה שעות אחרי שנדבקה בקורונה. לפני מותה סיפרה לנכדה על ימי השפעת הספרדית שהשתוללה בעולם לפני מאה שנים, כשהייתה בת 7

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/20 09:49 ז בניסן התשפ

שרדה את השפעת הספרדית - ונפטרה מקורונה בגיל 109
קורונה, צילום: shutterstock

הקרבן המבוגר ביותר של הקורונה - ככל הידוע - נפטרה אמש (ג') בבריטניה, מספר שעות אחרי שנדבקה בנגיף. הילדה צ'ר'ציל, שאמורה הייתה לחגוג את יום הולדתה ה-109 בעוד שמונה ימים בלבד, נפטרה מהנגיף בבית החולים בעיר מגוריה סלפורד.

צ'ר'ציל, שנולדה בשנת 1911 בעיר קרו, נדבקה בגיל 11 בשפעת הספרדית, מגפה שהשתוללה בעולם לפני כמאה שנים, וגבתה את חייהם של עשרות מילוני בני אדם ברחבי כדור הארץ. אחותה של הילדה נפטרה מהמחלה, ורוב בני משפחתה חלו בה.

נכדה של הילדה צ'רצ'יל, אנתוני, צוטט ב'וואלה', וסיפר על ביקורו האחרון אצל סבתו: "כשביקרתי אותה לאחרונה, דיברנו על נגיף הקורונה וציינתי שאולי לא נראה אותה לזמן מה. היא אמרה שהיא דומה מאוד לשפעת ספרדית, אבל בימיה לא היו מטוסים ואיכשהו זה עדיין הצליח להתפשט לכל מקום". 

https://twitter.com/Dah15destiny/status/1245117062797758465

על מותה של אחותה התינוקת, בריל מיי, סיפר הנכד: "היא נזכרה שעמדה ליד חלון חדר השינה שלה, וראתה את הארון הקטן שנשא את אחותה התינוקת מוכנס לכרכרה ונלקח ממנה. היא זוכרת שכולם חלו בזה ושאמה ניססה לדאוג להם ושאביה התמוטט ברחוב ונסחב הביתה. היא אמרה כמה מדהים זה שמשהו שאי-אפשר לראות אותו יכול להיות כה הרסני".

"היא מעולם לא דיברה על זה בפחד, והיא פחדה מהנגיף החדש הזה. היא שרדה כל כך הרבה וזה היה פשוט עוד דבר. היא הייתה אדם שהסתדר עם דברים - היא מעולם לא ביקש אהדה או אמרה שהיא עברה דברים קשים". הוסיף.

על ימיה האחרונים של סבתו סיפר: "היא מעולם לא הבינה איך היא הגיעה לגיל כה מבוגר. אני חושב שזו העבודה הקשה וגנים טובים. היא הייתה איתי כל חיי - היא הייתה הטובה ביותר והלב שלנו נשבר"