במרכז הרפואי שערי צדק הוקם מערך בדיקות למטופלים באמצעות טלרפואה

השירות החדש מאפשר לכל מטופל לקבל ייעוץ רפואי, בדיקות, טיפול תרופתי ומעקב טיפולי רציף ישירות מהבית באמצעות הטלפון הנייד

חדשות כיפה בשיתוף בית החולים שערי צדק 31/03/20 20:09 ו בניסן התשפ

במרכז הרפואי שערי צדק הוקם מערך בדיקות למטופלים באמצעות טלרפואה
בית החולים שערי צדק, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במרכז הרפואי שערי צדק החלו לפני שבועיים להעניק טיפול רפואי באמצעות שירותי טלרפואה במרפאות, במכונים, במרפאת טרום ניתוח ובשירותים רפואיים נוספים באמצעות שיחות וידאו.

מומחי שערי צדק בתחומים רבים ביצעו בימים האחרונים עשרות ייעוציים ובדיקות למטופלות ומטופלים באמצעות שירות זה . המטופלים זכו ליעוץ וטיפול מקצועי, תוך שהריחוק החברתי שהוא צו השעה לא מרחיק אותם מקבלת טיפול וההשלכות האפשריות הנגזרות מכך.

המערכת מאפשרת שיחת וידיאו עם הרופא בצורה פשוטה וידידותית למטופל ללא צורך בהורדת אפליקציות או הכנה מוקדמת. המטופל רואה את הרופא והרופא יכול להתרשם ממצבו הרפואי של המטופל.

לאחר הבדיקה והאבחון, מקבל המטופל את סיכום הביקור. ההנחיות לתרופות ולבדיקות בהתאם למצבו הרפואי מועברות באופן דיגיטלי למטופל ולקופות החולים לשמירה על רצף הטיפול.

במרכז הרפואי שערי צדק עבדו בשיתוף הדוק עם חברת Google  שיזמה וסייעה בפרויקט,  וחברת Vonage התגייסה אף היא וסיפקה את הטכנולוגיה הדרושה והתמיכה בכדי לאפשר את השירות החדש.

פלטפורמת שיחות הווידאו, אשר פותחה ע"י חברת Vonage, ואף הוסבה לעברית במיוחד לטובת הפרויקט, מאפשרת להפעיל את השיחה מכל טלפון נייד. בכך, מתאפשר למטופלים מכל שכבות האוכלוסייה להשתמש במערכת. בנוסף, בכדי להבטיח את פרטיותו של המטופל, פיתחו בחברה תוך מספר ימים אפשרות ייעודית לנעילה של השיחה למצטרפים נוספים

השירות החדש יצא לפועל תוך מספר ימים בזכות שיתוף פעולה של גורמים רבים בשערי צדק- מרכז החדשנות, האגף לקבלת חולים, אגף מערכות מידע והצוותים הרפואיים.

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין מסר "המצב הנוכחי מחייב אותנו לחשוב מחוץ לקופסא ולייצר פתרונות עבור המטופלים. שערי צדק ממשיך להוביל תהליכים חדשניים ומתקדמים והשימוש בטכנולוגיות לטיפול מרחוק במטופלים הוא אחד מהם. אנו כל העת פועלים לשדרג ולפתח את השירותים שלנו ואני שמח שאנו נותנים מענה למטופלים שאינם יכולים להגיע לבדיקה ובכך שומרים על בריאותם".

"העולם הרפואי מפתח טכנולוגיות חדישות ואנו שמחים להיות מהראשונים שמיישמים אותן", אומר ד"ר ספי מנדלביץ, סמנכ"ל רפואה בשערי צדק.  "אנו פועלים להרחיב את המרפאות הדיגיטליות לתחומים נוספים שיאפשרו למטופלים רבים לקבל ייעוץ ובדיקות מהבית גם בימים אלו" הוסיף.