צה"ל הורה לחיילי המילואים של חיל הרפואה להחליף למדים של מד"א

בצה"ל חוששים להיכנס לעימותים עם הציבור החרדי, ולכן יצאה הוראה על החיילים מחיל הרפואה לשים מדי מגן דוד אדום במקום. דני יתום גינה את ההחלטה: "החלטה השערורייתית הזו פוגעת במעמד צה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/20 15:24 ו בניסן התשפ

צה"ל הורה לחיילי המילואים של חיל הרפואה להחליף למדים של מד"א
מילואים. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. משה שי

בעקבות ההנחיות החדשות להתמודדות עם נגיף הקורונה, גויסו כוחות מילואים על מנת לסייע בשמירת הסגר הציבורי ברחבי הארץ. העיר עם בעיית ההדבקה הגדולה ביותר היא בני ברק, ובעקבות כך הוחלט להכניס את העיר להסגר מלא. אמש (ב') הורה ראש הממשלה: "הנחיתי את כוחות הביטחון לערוך מבצע אכיפה מוגבר היכן שיש הפרות כאלו ואירועים שמסכנים את החיים של כולנו. הכוחות מתחילים לעשות זאת עכשיו. אנחנו נמנע מגורמים קיצוניים לפגוע בבריאות הכלל".

בעקבות כך גויסו כוחות מילואים של חיל הרפואה שיסתובבו ברחבי בני ברק, וישמרו על סדר תוך נתינת שירות רופאי למי שזקוק. אלא שבצה"ל חוששים כי התושבים לא יסכימו לערוך שיתוף פעולה עם חיילים במדים ויצאו בפקודה חריגה.  צה"ל הורה לחיילי המילואים להחליף את מדי צה"ל במדים של מגן דוד אדום לפני שהם נכנסים לבני ברק.

הפקודה החריגה הזו עוררה ביקרות בקרב חלק מהציבור ,ביניהם גם ראש המוסד לשעבר דני יתום: "לשרת בצבא ההגנה לישראל, כל שכן ללבוש את המדים זו גאווה לאומית.  החלטה השערורייתית הזו פוגעת במעמד צה"ל וביסוד ערכיה של מדינת ישראל. אני מקווה שהנחיה זו ניתנה בהיסח הדעת  ואני קורא לרמטכ"ל להורות למפקדים ולחיילים ללבוש את מדי צה"ל, לחבוש כומתה ולבצע בנחישות כל משימה שתוטל עליהם"