נעצרה העברת המידע על נדבקי קורונה - מחשש לפגיעה בפרטיות

משרד המשפטים החליט לעצור את העברת פרטי חולה הקורונה, בעקבות בעיות משפטיות שקשורות לשמירה על פרטיות הנדבקים בנגיף, למרות שהפרטים הועברו כבר למספר רשויות

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/20 15:19 ו בניסן התשפ

נעצרה העברת המידע על נדבקי קורונה - מחשש לפגיעה בפרטיות
אילוסטרציה, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

משרד המשפטים הורה לעצור את העברת המידע, הנוגע להידבקות בנגיף הקורונה, לרשויות המקומיות, בעקבות בעיות משפטיות שהתעוררו הקשורות לשמירה על פרטיות הנדבקים. כך פורסם ב ynet היום (ג'), מהמידע עולה כי כמה רשויות מקומיות כבר קיבלו את המידע, אך בשלב מסוים העברתו ליתר הרשויות נפסקה, למרות פניית ראשי הרשויות למשרד הבריאות בעניין.

נזכיר, כי שר הבריאותיעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי, סיכמו אתמול כי משרד הבריאות יעביר את פרטי הנדבקים בקורונה לידי הרשויות המקומיות בהן הם מתגוררים. בהודעתם נמסר כי "פרטי חולי הקורונה וכן פרטי המבודדים יועברו למשרד הפנים, ומשם יועברו הנתונים לכלל הרשויות תוך חיסיון מידע ושמירה על צנעת הפרט, זאת במטרה לעקוב אחר יישום ההנחיות והאזהרות שניתנו לציבור".

כאמור, מסירת המידע לגורמי הרווחה והבריאות ברשויות הפסיקה, בעקבות החשש שמידע זה יפגע באופן שאינו מידתי בזכות כל אדם לפרטיות, בעיקר ברשויות המקומיות הקטנות, בהם אנשים מכירים אחד את שכנו.