גדעון סער בביקורת חריפה: "לא נכון להקים את הממשלה מנופחת"

חבר הכנסת גדעון סער (ליכוד) תקף את ההחלטה להגדיל את מספר השרים בממשלה וטען כי צריך קיצוץ משמעותי בשכר לבעלי משכורות גבוהות במגזר הציבורי ובכלל זה שרים וחברי-כנסת: "הערבות ההדדית והדוגמא האישית הם יסודות חשובים בהתמודדות עם משבר הקורונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/20 14:57 ו בניסן התשפ

גדעון סער בביקורת חריפה: "לא נכון להקים את הממשלה מנופחת"
בנימין נתניהו וגדעון סער. ראש בראש, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל המגעים לממשלת אחדות והתקדמות במשא ומתן, חבר הכנסת גדעון סער הסביר כי דווקא בעת משבר הקורונה לא נכון להקים ממשלה רחבה ואף הודיע מחשב הכנסת כי הוא מוותר על עדכון השכר, המגיע לחברי כנסת, לשנת 2020. 

"בימים בהם עיקר נטל המשבר הוא על המגזר הפרטי חשוב שביסוד התוכניות להקמת הממשלה ינקטו הצעדים הבאים:  ״ממשלה רזה״. אומנם היו בתולדות ישראל ממשלות גדולות, אבל לא נכון להקים את הממשלה המנופחת ביותר בעת המשבר הכלכלי הקשה ביותר", תקף סער בחשבון הטוויטר שלו את הדיווחים על הגדלת שרי הממשלה ל34 שרים.

סער הסביר כי יש עוד צעדים שצריכים לעשות כדי להקל על המגזר הפרטי: "קיצוץ משמעותי בשכר לתקופה שתוגדר לבעלי משכורות גבוהות במגזר הציבורי ובכלל זה שרים, חברי-כנסת, שופטים, מנכ״לים ועוד. הקיצוץ צריך להיות דיפרנציאלי לפי רמת השכר. 3. הפחתת פנסיות תקציביות גבוהות לפי אותו עקרון (דיפרנציאליות). 4. התייעלות במגזר הציבורי".

חבר הכנסת סער הסביר את חשיבותה של הדוגמא האישית והודיע לחשב הכנסת כי הוא מוותר על עדכון השכר שלו, וזאת למרות שהוא לא יוכל לשנות את הבקשה עד לסוף השנה: "בנוסף לערך הכלכלי - הערבות ההדדית והדוגמא האישית הם יסודות חשובים בהתמודדות עם משבר הקורונה! כל שקל שנחסך במגזר הציבורי צריך להיות מושקע במגזר הפרטי. בתמריצים וסיוע לעצמאים, למשל. כדי שהכסף לא ייצא מהמשק בזמן האטה".