באלון מורה חנכו תחנת שאיבה שתסייע בטיהור מי שפכים מבסיס צה"ל

הבסיס הצבאי באלון מורה, שעד אתמול לא היה מחובר למתקן לטיהור מי שפכים, חובר לתחנת שאיבה שתזרים את המים המזוהמים אל עבר מתקן הטיהור בישוב עצמו

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/20 09:44 ו בניסן התשפ

באלון מורה חנכו תחנת שאיבה שתסייע בטיהור מי שפכים מבסיס צה"ל
תחנת השאיבה החדשה נחנכת, צילום: מועצה אזורית שומרון

על רקע נגיף הקורונה, במועצה האזורית שומרון עובדים על שמירת סביבה בריאה לאזרחים. ראש המועצה האזורית, יוסי דגן, חנך אמש (ב') את המתקן לטיהור מי שפכים של מוצב צה"ל באלון מורה, מוצב שעד אתמול לא היה מחובר למתקן החדש ומי השפכים שהיו זורמים ממנו הביאו לזיהום הסביבה הקרובה. המתקן החדש שואב את מי השפכים מהמוצב אל עבר המתקן לטיהור שפכים המוצב בישוב אלון מורה. 

"לגור בשומרון זו לא רק זכות, " אמר דגן בעת החניכה, "לגור בחבל ארץ היסטורי ויפהפה, זו גם חובה לשמור על האיזור הזה גם בפן הסביבתי. חשוב מאוד שהגורמים הרלוונטים יסייעו מהר ככל שניתן בתקופה זו, לחבר את כלל המחנות הצבאיים ביו"ש למתקן לטיהור שפכים נאות שפועל על פי כל התקנים. המועצה האזורית שומרון, ממשיכה לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות גם כיום כדי לדאוג לתושבים שלה בכל תחומי החיים, כולל כמובן בתחום החשוב של ההגנה על הסביבה". 

יצויין כי תחנת השאיבה הוקמה ע"י מועצה אזורית שומרון בסיוע משרד הבטחון בעלות של 1.7 מליון ש"ח. היא נבנתה בטכנולוגיה מתקדמת הכוללת בקרה מרחוק, ניטרול ריחות גיבוי גנרטור ועוד.  מדובר בחלק מפרוייקט של חיבור מחנות צה"ל לתשתיות המועצה לטיפול בשפכים. עם זאת, ביהודה ושומרון ישנם עדיין מחנות צבאיים רבים שאינם מחוברים לישובים הסמוכים להם לצורך הטיפול בשפכים.