הרב שמואל אליהו: התפילה במניין חסרה לנו - אך זו הדרך המהודרת כעת לעבודת ה'

רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, מגבה את הנחיות ראש הממשלה וקורא להקפיד על תפילה ביחידות. "מדובר בחיים של כולנו. והתורה מצווה עלינו לשמור על החיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/20 07:37 ו בניסן התשפ

הרב שמואל אליהו: התפילה במניין חסרה לנו -  אך זו הדרך המהודרת כעת לעבודת ה'
הרב שמואל אליהו. קורא להישמע להנחיות, צילום: אלישמע סנדמן

נגיף הקורונה המתפשט הביא להידבקותם של אלפים מאזרחי המדינה והחל לגבות קורבנות בנפש. בהתאם לכך, אמש (ב') החמיר ראש הממשלה בנימין נתניהו את הנחיות ההתקהלות לקהל הרחב, תוך שהוא דורש לא להתקהל בכמות של יותר משני אנשים במקום אחד, כמו גם קיום כלל התפילות ביחיד בלבד ולא במניין, גם לא במקומות הפתוחים. 

מי שמבקש לגבות באופן נחרץ את הנחיות רה"מ הוא רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו שאומר "מצווה רבה לקיים את ההנחיה לא להתפלל במניין. מדובר בחיים של כולנו. והתורה מצווה עלינו לשמור על החיים. כך אומרת התורה. "וְאַךְ אֶת דִּמְכֶם לְנַפְשֹׁתֵיכֶם אֶדְרשׁ מִיַּד כָּל חַיָּה אֶדְרְשֶׁנּוּ וּמִיַּד הָאָדָם מִיַּד אִישׁ אָחִיו אֶדְרשׁ אֶת נֶפֶשׁ הָאָדָם: שֹׁפֵךְ דַּם הָאָדָם בָּאָדָם דָּמוֹ יִשָּׁפֵךְ כִּי בְּצֶלֶם אֱלֹהִים עָשָׂה אֶת הָאָדָם: וְאַתֶּם פְּרוּ וּרְבוּ שִׁרְצוּ בָאָרֶץ וּרְבוּ בָהּ".

הרב מסביר כי ההנחיוות החדשות הן לא קלות לביצוע אך מחיובות מכורח המציאות. "מאוד חסרה לנו התפילה במנין. אבל עכשיו אלוקים דורש מאיתנו תפילה ביחיד. אם זו הדרישה שלו - זו הדרך המהודרת שלנו כעת לעבוד את ה'. אנחנו מקבלים על עצמינו לעבוד את ה' בשמחה בדרך שהוא הכתיב לנו".

"אנחנו נשתדל להתפלל בשעה שהציבור מתפלל בה. ומי שמהדר להתפלל בנץ החמה הוא המהודר ביותר, כיון שהתפילה בשעה הזו יותר חשובה מתפילה במנין. צריך לזכור, העולם כולו עומד בשעת מבחן אם לנהוג באחריות או חלילה בזלזול. מדינת ישראל היא מובילה בעולם באחריות לחיים על חשבון הכלכלה, התיירות, ההנאות והכל. אחרי מדינת ישראל הולכות כל המדינות, גם אלה שבתחילה חשבו לזלזל בחיים. עכשיו חזרו בהם כל המדינות והם הולכות אחרי ישראל. היום העולם כולו מבין שהחיים זו המתנה הגדולה שאלוקים נתן לנו, וחובה עלינו לשמור עליה. כמו שמצווה התורה. נקיים את ההנחיות של שמירת הבריאות בלי שום פקפוק" מבהיר הרב בסיום דבריו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן