משרד הבריאות מתיר לעובדים במערכת הבריאות לקצר את תקופת הבידוד

עובדים חיוניים במערכת הבריאות יוכלו לקצר את תקופת הבידוד, בתנאי שקיבלו אישור ממשרד הבריאות ויעברו בדיקה לפני כל משמרת. מדובר בעובדים שאין להם תחליף, ושאינם מפגינים סימפטומים של נגיף הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/20 21:37 ה בניסן התשפ

משרד הבריאות מתיר לעובדים במערכת הבריאות לקצר את תקופת הבידוד
תקופת בידוד קצרה יותר. אילוסטרציה, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

משרד הבריאות מאפשר לעובדים חיוניים במיוחד במערכת הבריאות לקצר את תקופת הבידוד. על פי פרסום הערב (ב') ב'ישראל היום'. על פי הדיווח, ההנחיה שפורסמה היום נוגעת ל"עובדי בריאות חיוניים" בלבד.

לפי ההנחיה, ניתן לקצר את משך הבידוד של עובדים הנמצאים בבידוד ביתי מ-14 יום ל-12 יום, אלא אם פיתחו סימפטומים להדבקות בנגיף קורונה, ובתנאי שביום ה-12 לבידוד נלקחה מהעובד בדיקה שתוצאותיה שלילית.

בהנחיות מוגדרים גם מקרים חריגים במיוחד, בהם עובד מערכת הבריאות שמוגדר "חיוני במיוחד" לא יצטרך כלל לשהות בבידוד. מדובר ב"עובד שנוכחותו במוסד הרפואי חיונית והיעדרותו עלולה לסכן את הטיפול הרפואי שניתן באותו מוסד". עובד כזה הוא עובד שאין לו מחליף, ומנהלי בתי החולים יצטרכו לבקש בנושא זה אישור מיוחד ממשרד הבריאות. לפני כל משמרת יחויב העובד לעבוד בדיקה, במהלכה ימדד לו חום לפני כניסתו לבית החולים וילבש מסיכה.

ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, אמרה ל'ישראל היום' כי ההנחיה באה "בשל מצוקת מערכת הבריאות בעת מגיפת הקורונה".

מנתונים עדכניים שפורסמו הבוקר עולה כי ישנם 3,618 עובדים במערכת הבריאות שנמצאים בבידוד, מהם 793 רופאים ורופאות ו-1,241 אחים ואחיות.