הורה מחליף: איך להעביר את השהייה עם הילדים בבית?

מציאות משתנה דורשת הסתגלות ויצירת שגרה חדשה. איך מעבירים את זמן ההסגר עם הילדים בבית, מבלי לטפס על הקירות?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 30/03/20 19:46 ה בניסן התשפ

הורה מחליף: איך להעביר את השהייה עם הילדים בבית?
זמן איכות בבית, צילום: shutterstock

זה התחיל מבידוד של אלפים ונמשך להסגר כולל כמעט שעשוי להמשך שבועות ואולי גם חודשים. איך דואגים למלא את הזמן בתוכן, לדאוג לתעסוקה משמעותית ובונה עבור הילדים והופכים את השהות למועילה ומאפשרת עבור כל בני הבית.

להמשיך ולשמור על שגרה

השגרה של ימי הבידוד היא כבר לא אותה שגרה של קודם, אבל חשוב לשמור על שגרה מסוימת גם על מנת להקנות מבנה מאורגן ליום וגם כדי להגיע מוכנים לתקופה שלאחר המגיפה. גם אם כבר אין חובה לקום בשש בבוקר ולהתחיל לארגן את כולם ליציאה לבתי הספר והגנים, חשוב לשמור על שגרה מסוימת: קימה בשעה קבועה, החלפה לבגדי יום, ארוחות בשעות קבועות וסדר יום שיכול להשתנות מיום ליום אך הוא ידוע לכל הגרים בבית.

לעשות שימוש בטכנולוגיה ומשאבים קיימים

כיום, יש לא מעט תכנים חינוכיים זמינים להורים ולילדים שמאפשרים לנצל את זמן השהייה בבית גם להקניית ערכים חינוכיים ולימוד מרחוק. כמובן, לצורך כך דרוש אינטרנט ביתי מהיר בעל תשתית מהימנה וחזקה שמסוגל לתת מענה לריבוי בני המשפחה בבית בו זמנית: לאפשר עבודה מרחוק להורים, לימוד מרחוק וצפייה בסדרות לילדים ותקשורת מקוונת ובטוחה עם חברים וחברות ובני משפחה נוספים.

מטלות וכישורים

גם אם בימים כתיקונם לא תמיד יש זמן לשבת עם הילדים ולהקנות להם הרגלים וכישורים נדרשים, דווקא עכשיו הוא הזמן המתאים לחלק את נטל הטיפול בבית ולהקנות כך דרך אגב גם כישורי חיים נדרשים לילדים. צרפו את הילדים ככח עזר להכנת הארוחות, ניקוי הבית או כביסה. אפשר להפוך את המטלה למשחקית: תחרות בין הילדים בניקוי וחיטוי דלתות, אתגרים יצירתיים בהמצאת מנות חדשות והוצאתן לפועל וכדומה.

נפש בריאה בגוף בריא

צפייה במסכים לא חייבת להיות עניין פאסיבי. גם בימים כתיקונם מחקרים מראים כי פעילות גופנית בקרב ילדים ובני נוער אינה תמיד מספיקה. כחלק משגרת היום, ניתן להכניס חצי שעת כושר לילדים. ישנן היום קטעים ביו-טיוב בהן יש הפעלות כושר לילדים בבית. הקרינו על אחד המסכים ורכזו את ילדי הבית לחצי שעת כושר שגם תעזור להם להתמקד אחר כך בתכנים עיוניים יותר.

אתרי למידה מרחוק

אינטרנט מהיר מאפשר לילדכם להתעדכן במגוון אתרי למידה מרחוק. כמה דוגמאות לאתרים מסוג זה: אתרי "אופק" של המרכז לטכנולוגיה חינוכית שיעשירו את ילדיכם במגוון תכנים בנושאים שונים: גאוגרפיה ומולדת, היסטוריה, מתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה, שפות ועוד. האתר מציע תכנים לימודיים בנוסף להצעות לפעילויות חינוכיות, המלמדות את הילדים בתחומים השונים. אתרים מותאמים לילדים בשלבים שונים של מערכת החינוך. אתר עשר אצבעות מלמד מתמטיקה בגילאי הגן ובית הספר היסודי, אתרי סנונית, מכון דוידסון של מכון וייצמן ועוד. ניתן לגלות מגוון אתרים בקטלוג החינוכי באתר משרד החינוך.

גיבוש משפחתי

פעילות משפחתית תורמת לגיבוש בני המשפחה ולמורל. מגוון פעילויות מהנות של כל בני המשפחה אפשריות גם ללא יציאה מהבית: חפש את המטמון, חידוני טריוויה כללים ומשפחתיים, משחקי קופסה או צפייה במרתון של סדרות וסרטים. זה הזמן להכיר לילדים סדרות שאהבתם או להתעדכן במה הם צופים כיום.

 

התקופה הנוכחית אינה קלה, במיוחד לילדים השוהים שעות ארוכות בבית ולהוריהם. יציאה לחצר הבית אינה משולה לביקור בפארק שעשועים אך גם היא יכולה לספק אוורור מארבעת הקירות. נצלו את הזמן להשלים מטלות בבית בשיתוף הילדים, שמרו על שגרה וכוונו אותם להשתמש במשאבים הטכנולוגיים ללימוד מרחוק.