יאיר לפיד: "לא אוותר על העקרונות שלי בשביל להיות שר חוץ בזום"

לאחר הפיצול מכחול לבן: יו"ר יש עתיד-תל"ם יאיר לפיד, יחד משה יעלון וע'דיר כמאל מריח, שעברה מחוסן לישראל, הופיעו יחד בהצהרה לתקשורת. לפיד: "נתניהו אומר שיהיו עשרות אלפי מתים בישראל, אין שום תחזית כזאת!"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/20 14:47 ה בניסן התשפ

יאיר לפיד: "לא אוותר על העקרונות שלי בשביל להיות שר חוץ בזום"
לפיד, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בהצהרה משותפת לתקשורת של יו"ר יש עתיד-תל"ם ח"כ יאיר לפיד, ח"כ משה בוגי יעלון וח"כ ע'דיר כמאל מריח, תקף לפיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו בתחזיות שלו להמשך התפשטות נגיף הקורונה: "נתניהו אומר שיהיו עשרות אלפי מתים בישראל, אין שום תחזית כזאת. זה לא ניהול משבר, זו פוליטיקה. הוא אומר דברים מבהילים, אם זה יקרה הוא צדק, אם זה לא יקרה הוא יגיד שזה בזכותו. בישראל העסקים מתמוטטים כמו מגדל קלפים. עד סוף השבוע יהיו יותר ממיליון מובטלים. לא ניתן לנתניהו להרוס את הדמוקרטיה הישראלית בחסות הקורונה". 

על הממשלה ההולכת ונרקמת אמר לפיד: "ממשלת נתניהו החמישית קמה לנגד עינינו, מנופחת ומושחתת. 36 שרים, חרפה. אנשים מאבדים את מקום העבודה שלהם והם ממנים סגני שרים לכלום ושום דבר. הכלכלה מתפרקת, הצוותים הרפואיים עובדים בלי ציוד מגן. העיקר שליצמן יישאר שר הבריאות. ממשלת נתניהו החמישית נראית כמו תכנית התנתקות מהמציאות. מאות מיליוני שקלים על לשכות ורכבים, אפס עמידה בהבטחות. לא אוותר על הערכים שלי בשביל להיות שר החוץ בזום". 

יעלון, דיבר גם הוא ונראה כי עדיין לא נרגע מאז התפרקה הרשימה: "ארבעה ימים חלפו מאז התפרקות כחול לבן. התפרקה האלטרנטיבה השלטונית היחידה שקמה בעשור האחרון. אלטרנטיבה שקמה מתוך רצון להעביר מן הארץ שלטון של שחיתות. זו אכזבה גדולה ליאיר ולי, ולרוב חברי הכנסת, גם אלו שנשארו בחוסן. נכון, המדינה בשעת חירום נוכח התפשטות הקורונה. זה הזמן להיכנס מתחת לאלונקה. אך הטענה הנשמעת כאילו האופציות היחידות היו ממשלת אחדות או בחירות - רחוקה מהאמת".

ח"כ מריח שדיברה אחרונה, אמרה: "המעמד הזה מרגיש לי נכון וטבעי. צעדנו ביחד במשך שלוש מערכות בחירות להביא לסיומה של ממשלה גזענית ומושחתת. הבאנו תקווה, הייתה פה הזדמנות אמיתית להחליף את השלטון, אך ברגע האמת לא הגשמנו את המטרה. החלטתי ללכת עם המצפון שלי ולא להצטרף לממשלה תחת נאשם בפלילים, הצטרפתי לצד הנכון של ההיסטוריה".

ביש עתיד הולכים להעלות בקרוב הצעות חוק, עליהן דיברו בכחול לבן עוד לפני הפיצול, ומעניין יהיה לראות איך יצביעו גנץ וחברי הכנסת שלו.