משרד התחבורה יאיץ העבודות בפרויקט הנתיבים המהירים בנתיבי איילון

בעקבות משבר הקורונה משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון יאיצו העבודות בפרויקט הנתיבים המהירים המתבצעות בנתיבי איילון. האצת העבודות, תזרז את מועדי הסיום במקטעי העבודות. סמוטריץ': "אנחנו מנצלים כל הזדמנות אפשרית כתוצאה מהמשבר ומאיצים עבודות תשתית חיוניות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/20 12:40 ה בניסן התשפ

משרד התחבורה יאיץ העבודות בפרויקט הנתיבים המהירים בנתיבי איילון
נתיבי איילון, צילום: Miriam Alster/FLASH90

נגיף הקורונה מביא עמו גם בשורות טובות יותר. המשבר הוא גם הזדמנות בכל מה שקשור להאצת פרויקטים של תשתית תחבורה. במסגרת החלטת משרד התחבורה, יחלו השבוע בחברת נתיבי איילון להרחיב את העבודות על פרויקט הנתיבים המהירים שמתבצעות בנתיבי איילון, ציר בו עוברות מדי יום 850 אלף מכוניות. על-פי התוכנית, בשל הירידה המשמעותית בהיקף התנועה בנתיבי איילון, נוצר חלון הזדמנות נדיר להאצת קצב ביצוע הפרויקט, כך כשבעתיד נחזור למסלול עסקים רגיל, נמזער ההפרעה בתנועה לציבור הנהגים ואף תוקדם פתיחת הפרויקט. במסגרת העבודות יחסמו נתיבים באופן קבוע והעבודות יתבצעו גם ביום וגם בלילה, שישה ימים בשבוע. 

בצלאל סמוטריץ' אמר: "אנחנו במשרד התחבורה מנצלים את ההזדמנות שנוצרה במשבר הקורונה להאצה של מיזמי תשתית חשובים בכבישים והרכבות. סיכמנו עם משרד האוצר על תקציב ראשוני של 900 מלש"ח לשם כך. זה נכון תחבורתית ונכון כלכלית. אני מבקש להודות להנהלות ועובדי המשרד וזרועות הביצוע על עבודה מדהימה. אכן נקודת אור". 

מנכ"ל חברת נתיבי איילון, איתמר בן מאיר: "המצב הייחודי המתהווה בימים אילו - משבר קורונה המשפיע על הרגלי העבודה במשק ועל ירידה חריגה בהיקף הרכבים בנתיבי איילון, מאפשר לנו לחסום ללא הפרעה מספר נתיבים ולעבוד גם בשעות היום, מהלך שיסייע להקדים באופן משמעותי את לוחות הזמנים הצפויים".