מנכ"ל משרד הבריאות: "להערכתי שנת הלימודים לא תחודש לאחר חג הפסח"

משה בר סימן טוב מסר בשורות קשות הבוקר: "אני מעריך שבסוף השבוע נהיה עם כ-150 חולים קשים". עם זאת ביקש לא להיות רק מבשר רעות: "עדיין יש תקווה שנצליח להשתלט על האירוע, אני לא רואה רק שחורות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/03/20 10:18 ה בניסן התשפ

מנכ"ל משרד הבריאות: "להערכתי שנת הלימודים לא תחודש לאחר חג הפסח"
סימן טוב, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מידי יום מפרסם משרד הבריאות את מספר החולים בנגיף הקורונה, מספר שנמצא בעליה מתמדת. מנכ"ל משרד הבריאות, בר סימן טוב, נשמע הבוקר פסימי במיוחד: "אני מסתכל על מספר אחד מרכזי: מספר החולים הקשים בישראל, ולצערי הוא גדל בקצב מהיר מדי. אני מעריך שבסוף השבוע נהיה עם כ-150 חולים קשים", את הדברים אמר בראיון בכאן ב'. עוד אמר סימן טוב: ""לצערי אני עדיין חושב שאלפי מתים זו המציאות שאיתה נצטרך להתמודד. אני רואה שעדיין יש אנשים ברחובות. נאלץ לצמצם יותר את היציאה למרחב הציבורי, בחוץ יהיו התקהלויות של עד עשרה אנשים ורק באירוע שלא ניתן לדחות כמו לווייה. 

ובכל זאת, למרות העקומה שעדיין בעליה, סימן טוב משאיר גם מקום לאופטימיות זהירה: "עדיין יש תקווה שבה נצליח להשתלט על האירוע, אבל זה דורש עוד שורה של צעדים בתוך הים הסוגר של התחלואה שסוגר עלינו מכל הכיוונים. אנחנו רואים מדינה אחר מדינה. אני לא רואה רק שחורות. בהתנהלות נכונה של הציבור נוכל להגיע לתוצאות".

ומה בנוגע חזרה לשגרה? סימן טוב לא רואה אותה באופק: "אנחנו רוצים להגיע אחרי פסח למצב שקצב התחלואה יהיה כזה שיאפשר לקחת מעט סיכון ולהתחיל החזרה הדרגתית. לא מלאה, להערכתי שנת הלימודים לא תתחדש אחרי הפסח. אני לא יודע מתי היא כן תחודש. אנחנו משחקים על זמן והזמן יעשה טוב. בינתיים מתמודדים עם המגפה בשיטה הישנה של להרחיק אנשים זה מזה, אבל בסוף הטכנולוגיה תאפשר לנו לצאת מזה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן