גבר בן 58 נפטר בבית החולים אסף הרופא מנגיף הקורונה

מניין החולים בנגיף הקורונה עלה ל-4,347. 80 מהחולים מוגדרים במצב קשה, 63 מהם מונשמים, 81 מוגדרים במצב בינוני. יתר החולים, 4,037, נמצאים במצב קל. 134 החלימו מהנגיף ושוחררו. הקורבן ה-16: גבר בן 58 עם מחלות רקע נפטר בבית החולים אסף הרופא מהנגיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/20 10:13 ה בניסן התשפ

גבר בן 58 נפטר בבית החולים אסף הרופא מנגיף הקורונה
קורונה, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

משרד הבריאות מודיע הבוקר (ב') על עוד 100 חולי קורונה נוספים מאז אתמול בלילה. מניין החולים בנגיף הקורונה עומד על4,347. 80 מהחולים מוגדרים במצב קשה, 63 מונשמים, ו-81 מהם במצב בינוני. היתר, שהם מרבית החולים, 4,037, מוגדרים במצב קל גם מספר המחלימים ששוחררו גדל ל-134. בישראל היתה, שהגידול היומי בחולים במצב קשה ומתים מנגיף קורונה, יהיה בקצב של פי 1.25 ליום, אך עומד על 1.15. אך עדיין יש להיות זהירים, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב עוד היה פסימי הבוקר.

"אני מסתכל על מספר אחד מרכזי: מספר החולים הקשים בישראל, ולצערי הוא גדל בקצב מהיר מדי. אני מעריך שבסוף השבוע נהיה עם כ-150 חולים קשים" אמר הבוקר בר סימן טוב בראיון לכאן ב'. עוד אמר: "עדיין יש תקווה שבה נצליח להשתלט על האירוע, אבל זה דורש עוד שורה של צעדים בתוך הים הסוגר של התחלואה שסוגר עלינו מכל הכיוונים. אני לא רואה רק שחורות.  הלוואי שתשדרו את זה בעוד כמה שבועות ותצחקו עליי שטעיתי, אבל אני לא רואה שנסיים את האירוע בלי הרבה קורבנות".

משרד הבריאות בשיתוף קופות החולים ומד"א, שלח שאלון תסמינים קצר ואנונימי מידי יום במטרה לספק תמונת מצב של תסמינים אופייניים שיכולים לרמוז על התפשטות הקורונה בישראל ולסייע למערכת הבריאות בקבלת החלטות. ככל שיותר אנשים ישתפו פעולה וישיבו על השאלון, כך למערכת הבריאות תהיה תמונה טובה יותר של סימפטומים הקשורים להתפשטות הנגיף. לשאלון "ביחד ננצח את הקורונה". השאלון הינו אנונימי וקצר והמערכת אינה אוספת פרטים אישיים ולאף גורם אין אפשרות ליצור קשר עם המשיבים לשאלון.

לקראת הצהריים פורסם כי גבר בן 58 עם מחלות רקע נפטר בבית החולים אסף הרופא מנגיף הקורונה. הגבר, תושב חולון, הגיע אמש לבית החולים והיום נקבע מותו. בכך עולה מספר המתים מהנגיף ל-16.