הקורונה בעולם: שר האוצר הגרמני שם קץ לחייו

גרמניה בהלם לאחר התאבדותו של שר האוצר במדינת המחוז הגרמנית הסן. תומאס שפר בן ה-54, שם קץ לחייו מכיוון שחשש מפני השלכות שליליות של הנגיף על כלכלת גרמניה. בארצות הברית הנחה טראמפ להאריך את ההנחיות לבידוד חברתי לחודש נוסף עד סוף אפריל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/03/20 08:11 ה בניסן התשפ

הקורונה בעולם: שר האוצר הגרמני שם קץ לחייו
טראמפ, צילום: shutterstock

נגיף הקורונה לא מראה סימני עצירה. שר האוצר הגרמני שם קץ לחייו וגופתו של השר, חבר במפלגת השלטון השמרנית של הקנצלרית אנגלה מרקל, נמצאה בשבת על פסי רכבת לאחר שקפץ על רכבת נוסעת. השר שפר השאיר אחריו מכתב פרידה, שתוכנו פורסם והוסר מהאינטרנט בהוראת המשטרה המקומית. במכתב מביע השר את ייאושו מההתפתחויות הכלכליות והחברתיות במדינה. 

מספר המתים מקורונה בגרמניה נמוך יחסית למדינות האיחוד האירופי ועומד כרגע על 500. מספר הנדבקים בנגיף בגרמניה הוא החמישי בגובהו בעולם ועומד על יותר מ-61 אלף בני אדם, כ-2,000 מהם במצב קשה.

באיראן, כ-300 בני אדם מתו וכאלף איש נוספים נפגעו עד כה משתיית מתנול ברחבי המדינה, שנמכר על ידי מבריחים. המתנול נמצא בשימוש מאחר ואיראן אוסרת על שתיית אלכוהול. רופא מקומי, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי התופעה קשה עוד יותר, כשלדבריו מניין הקורבנות משתיית החומר הרעיל, הוא סביב 480, ועוד 2,850 נדבקים. סך הכל באיראן מעל 38 אלף נדבקים ו-2,640 מתו מהנגיף. 

במצרים דווח על אישה שלא הצליחה לרכוש אמצעי חיטוי והחליטה להכין חומר חיטוי בעצמה. האשה השתמשה בכלור, חומץ, מים וחומצה גופרתית ומתה במהלך ההכנה, כך דווח באל-ג'זירה. אם הדיווחים שמפרסמים הרשויות במצרים נכונים, מספר הנדבקים עומד על 609 ומספר הקורבנות במדינה הגיע ל-40 בני אדם.

הדיווחים הרשמיים במצרים

הדיווחים הרשמיים במצריםצילום: ללא

 

באיטליה, בעלת מספר קורבנות הגבוה בעולם,  10,779, נרשמה אתמול ירידה מסוימת במספר הנפטרים - 756 ביממה האחרונה. אתמול (א) הכריז סגן שר הבריאות, פייר פאולו סילרי, כי הם צופים לנתוני שיא בתוך שבוע עד עשרה ימים. באיטליה יש כמעט 98 אלף נדבקים. ובתוך כך נערכת ממשלת איטליה להאריך את הסגר הכללי במדינה, שאמור היה להסתיים בשבוע הבא, עד ל-18 באפריל, אחרי חג הפסחא. בנוסף, בממשל האיטלקי החלו לחלק לשכבות האוכלוסייה הנזקקות תלושי מזון. 

מספרד נמסרו אתמול נתונים שונים על מספר הנפטרים מהקורונה ביממה האחרונה, שנע בין 724 ל-835, מספר המתים הגבוה ביותר עד כה מהמגפה. באירופה בכלל יש כעת סימני שאלה באשר למהימנות הנתונים היומיים הרשמיים שמתפרסמים במדינות אירופה על הנדבקים בקורונה והמתים מהנגיף בתחומיהן. בספרד נפטרו מהנגיף עד כה 6,606 בני אדם. 

בבריטניה, נרשמו 1,235 מקרי מוות מקורונה. בהולנד המשיך מספר הנפטרים מהקורונה לעלות באופן חד וכעת הוא עומד על 771 מתים. בבלגיה נוספו 78 איש לקורבנות הקורונה ובמדינה דווח על 431 מתים. בפורטוגל יש 119 נפטרים מתחילת המגפה ובאוסטריה 8. בשוויץ נפטרו עד 300 בני אדם.

ובינתיים בארצות הברית האריך הלילה הנשיא דונלד טראמפ, עד ל-30 באפריל, את ההנחיות לבידוד  חברתי. טראמפ הודיע כי ביום שלישי יציג לציבור תכנית אסטרטגית חדשה להוצאת ארה"ב מהמשבר. הנשיא האמריקאי, שממשיך שלא לשמור על יציבות בהתייחסתו לקורונה, אמר: "אם מספר ההרוגים במדינה ינוע בין 100 ל-200 אלף, המצב יהיה טוב". הנשיא העריך כי ""נקודת השיא של התמותה מנגיף הקורונה כנראה תגיע בעוד שבועיים".

ביל דה בלסיו, ראש העיר ניו יורק, בה ריכוז חולים מהגבוהים בארה"ב, עדכן הלילה שמניין הנדבקים בעיר עלה ל-32,308 חולים כאשר מחצית מהמתים הם מהמדינה. הוא דיווח לטראמפ על הצורך הדחוף של העיר במכונות הנשמה. בסנטרל פארק בניו יורק, החלו בעבודות להקמת בית חולים שדה שמטרתו לתת מענה לחולי קורונה בעיר.