אופטימיות זהירה: קצב ההתפשטות היומי של הקורונה נמוך מהצפוי

בדיון אצל רה"מ התברר שקצב ההתפשטות היומי של הקורונה נמוך מהצפוי. במשרד הבריאות מבהירים כי צעדי ההסגר פועלים אך בקרוב לא צפויות הקלות בהנחיות. מספר החולים המעודכן: 4,247. ומנגד, 132 החלימו מהנגיף. בקרוב: משרד הבריאות ישלח לאזרחים שאלון תסמיני קורונה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/03/20 21:03 ד בניסן התשפ

אופטימיות זהירה: קצב ההתפשטות היומי של הקורונה נמוך מהצפוי
דיון במשרד הבריאות, צילום: הותר לשימוש

למעלה מחודש לאחר שהחלו ההנחיות החדשות בשל התפשטות נגיף הקורונה, הציפייה בישראל היתה, שהגידול היומי בחולים במצב קשה ומתים מנגיף קורונה, יהיה בקצב של פי 1.25 ליום. היום (א') מתברר בדיון אצל ראש הממשלה נתניהו שהגידול היומי עומד על פי 1.15, כך דווח בחדשות הערב של 'כאן'. 

;

הנתון החשוב ביותר במלחמה בנגיף הוא שיעור הגידול היומי במספר המתים ומספר המאושפזים במצב קשה. מערכת הבריאות בודקת כל העת שהקצב לא עולה בעזרת ההנחיות החדשות לציבור, בהן הוא התבקש שלא לצאת מביתו. בזכות הנתון המעודד, במשרד הבריאות שוקלים האם להמתין עם החמרה נוספת בסגר או שמא עדיף להטיל סגר כולל על האזרחים בכדי למנוע את התפשטות המחלה. 

קצב גידול של 1.10-1.15 מאפשר למערכת הבריאות לעמוד במשימת הטיפול בקורונה מבלי שתקרוס ולוודא שלא יהיו יותר חולים ממכונות הנשמה, אולם כל עוד הגידול הוא מעל 1, זה אומר שעדיין יש התפשטות ועל כן צריך להיזהר.

ובתוך כך פרסם הערב משרד הבריאות כי מספר חולי הקורונה בישראל ממשיך לעלות ועומד על 4,247 חולים. מתוכם 3,944 במצב קל, 82 במצב בינוני, 74 חולים מוגדרים במצב קשה ועוד 59 מונשמים. הנתון שממשיך לעלות הוא מספר המחלימים מהנגיף, 132. נזכיר שמספר מקרי המוות בישראל עלה היום וכעת יש 15 נפטרים מהקורונה

עוד פורסם הערב כי בימים הקרובים משרד הבריאות בשיתוף קופות החולים ומד"א, ישלח שאלון תסמינים קצר ואנונימי מידי יום במטרה לספק תמונת מצב של תסמינים אופייניים שיכולים לרמוז על התפשטות הקורונה בישראל ולסייע למערכת הבריאות בקבלת החלטות. ככל שיותר אנשים ישתפו פעולה וישיבו על השאלון, כך למערכת הבריאות תהיה תמונה טובה יותר של סימפטומים הקשורים להתפשטות הנגיף. לשאלון "ביחד ננצח את הקורונה" 

השאלון הינו אנונימי וקצר והמערכת אינה אוספת פרטים אישיים ולאף גורם אין אפשרות ליצור קשר עם המשיבים לשאלון. מי שיענה על השאלון יתבקש להזין את שם היישוב והרחוב שבו הוא גר וכך ניתן יהיה לייצר מפה תסמינים והתפשטותם ברחבי הארץ. 

המערכת פותחה עבור משרד הבריאות על ידי הסטרטאפ הישראלי, דיאגנוסטיק רובוטיקס, בשיתוף קופות החולים, מד״א, ומכון ויצמן.