נתניהו לראשי בלוק הימין: חלוקת התפקידים בתקשורת - פייק ניוז מוחלט

ראש הממשלה מיהר להכחיש את הדיווחים על חלוקת התיקים המסתמנת עם כחולן לבן, והסביר לראשי בלוק הימין: "שימור המחנה הלאומי חשוב יותר מתמיד במהלך המאמצים להקמת ממשלת אחדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/20 19:16 ד בניסן התשפ

נתניהו לראשי בלוק הימין: חלוקת התפקידים בתקשורת - פייק ניוז מוחלט
ממשלה מורחבת. ישיבת ממשלה, צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם

לאחר הדיווחים על חלוקת השרים המסתמנת בממשלתו השישית של נתניהו, ראש הממשלה שוחח בטלפון עם כל ראשי המחנה הלאומי וטען כי מדובר בפייק ניוז. 

נתניהו הבהיר להם ששימור המחנה הלאומי חשוב יותר מתמיד במהלך המאמצים להקמת ממשלת אחדות, אולם בימינה, המאוכזבים הגדולים מהמשא ומתן, כועסים על המהלכים האחרונים ומאיימים כי יישארו מחוץ לממשלה.

גורמים בימין אמרו לכיפה: "נתניהו נותן את כל המשרדים החשובים לימין לאנשי שמאל ואת המשרדים החשובים לחרדים משאיר בימין". משרדים הממשלה יתחלקו בין כחול לבן לגוש הימין באופן שוויוני והממשלה תהיה פריטטית וזאת למרות שלגנץ יש רק 16 חברי כנסת לאחר הפירוק מפלגתו. בנוסף כחול לבן יקבלו את המשרדים הבכירים בניהם, חוץ ביטחון ומשפטים. 

ימינה נותרה עם משרדים בינוניים בלבד, ותאלץ להסתפק בשני שרים בלבד לארבעת הבכירים שלה. בתוך מפלגת הצינות הדתית החלו מאבקים פנימיים, כאשר כל אחד מהארבעה רוצה לשבת סביב שולחן הממשלה. הפשרה תהיה שהרביעייה תכהן ברוטציה במשרדים הללו, אולם עדיין נותרה שאלה האם יקבלו שרים בכירים ומי יכהן בהם ראשון.