העתירה נדחתה: התחבורה הציבורית בשבת ברמת גן תמשיך לפעול

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את עתירת ארגון 'חותם' והרב יעקב אריאל נגד קווי האוטובוס המופעלים בשבתות ברמת גן, וחייב את העותרים בתשלום הוצאות משפט בסך 25 אלף ש"ח

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/03/20 11:01 ד בניסן התשפ

העתירה נדחתה: התחבורה הציבורית בשבת ברמת גן תמשיך לפעול
'אוטובוס השבת' של מפלגת מרצ בירושלים. ארכיון, צילום: אורן נחשון, פלאש 90

תחבורה ציבורית כרגע אין, וגם תחבורה בכלל לא ממש קיימת בימי הקורונה, אך בבית משפט השלום בתל אביב ניתן בסוף השבוע פסק דין בעתירה שהגישו הרב יעקב אריאל, ארגון 'חותם' ועוד שורת ארגונים ואנשים פרטיים נגד עיריית רמת גן, בטענה כי קווי האוטובוס שהיא מפעילה בשבתות - אינם חוקיים. 

בית המשפט דחה את העתירה, לאחר דיון בטענות שהעלו העותרים, שיוצגו על ידי עו"ד יחיאל וינרוט, לפיהן מדובר בתחבורה ציבורית - ולכך בעבירה על החוק, בשל העובדה כי מדובר ב"קו שירות", הדורש אישור ממשרד התחבורה.

השופטת רחל ברקאי כתבה בתשובתה בין היתר: "נחה דעתי כי המתווה שתוכנן נועד לאזן בין הרצונות והצרכים השונים של כלל התושבים בעיר רמת גן. כך, גם נעשה מאמץ לצמצם, ככל האפשר, את מעבר ההסעות בסמוך לריכוזי אוכלוסייה דתיים ולבתי כנסת".

בהמשך פסיקתה כתבה השופטת כי "אין חולק כי מדובר בהסעה שנקבעו לגביה תחנות איסוף ופיזור נוסעים וכי הנוסעים עושים שימוש בהסעות אלו על פי שיקול דעתם ואולם, אין הנוסעים משלמים כלל עבור ההסעות ואלה משולמות על ידי העירייה כמזמין ההסעות. ההסעות עומדות לרשות המזמין, בכוחו להפסיק את ההסעות מהיום למחר וברצונו ימשיכן, אין כך הדברים כאשר מדובר בקו שירות הנמצא בפיקוח המדינה. על כן גם לא יידרש כל פיקוח כפי שנעשה בהפעלת קו שירות".

בסיכום הדברים דחתה השופטת את העתירה, והורתה כי על העותרים לשלם הוצאות משפט בסך 25 אלף ש"ח.

פסק הדין המלא:


להורדת הקובץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן