תוך 24 שעות: אלפי פניות למוקד החירום הארצי לסיוע

קרוב לחמשת אלפים פניות התקבלו ב-24 שעות הראשונות לפתיחת מוקד החירום הארצי לסיוע הומניטרי 1221, רובן בקשות סיוע ברכישת מזון, תרופות והפגת בדידות. הנשיא ריבלין בירך

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/20 09:33 ד בניסן התשפ

תוך 24 שעות: אלפי פניות למוקד החירום הארצי לסיוע
מתמודדים עם קורונה, צילום: shutterstock

המיזם ההומניטרי "1221, מגיעים לכל אחד" אשר מפעיל 30,000 מתנדבים המסייעים לקשישים ואנשים עם מוגבלויות, רשם כמות פניות עצומה ב-24 השעות הראשונות לפתיחתו - מה שהוביל להרחבתו ולגיוס 20 מוקדנים נוספים כדי לעמוד בכמות הפונים. קרוב לחמשת אלפים פניות התקבלו במוקד, רובן בקשות סיוע ברכישת מזון, תרופות והפגת בדידות.

על פי הסטטיסטיקה מפולחת של הפניות:  מספר הפונים – מפתיחת המוקד ביום חמישי ב-08:00 בבוקר ועד 22:00 בלילה עמד על קרוב לחמשת אלפים פניות. רוב הפונים ביקשו סיוע במשלוחי מזון ורכישת תרופות. עוד בין הפניות: סיוע הומניטרי, טיפול אישי, הפגת בדידות, שיחות חוסן ותמיכה וטיול עם בעלי חיים. 
חלק לא מבוטל מבקשות הסיוע הגיעו מצד עובדות סוציאליות מרחבי הארץ אשר העבירו למוקד פניות של תושבים המוכרים לשירותי הרווחה בערים שונות וזקוקים לסיוע בתחומים שונים.

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין בירך על פתיחתו של המוקד: "תודה לכם איחוד הצלה, החברה למתנ"סים וארגון לב אחד על מיזם הסיוע ההומניטרי הגדול בישראל למען הקהילה".

מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק, סיפר: "ידענו שיש כמות גדולה של אזרחים, בעיקר קשישים ואנשים עם מוגבלויות, ששגרת חייהם השתבשה לחלוטין והם זקוקים לסיוע. אך גם אנחנו הופתענו מהכמות האדירה של האנשים שהתקשרו למוקד וביקשו עזרה שעד עכשיו לא היה מי שיספק להם אותה.
מאמא חד הורית שמבקשת שנעזור בשינוע של תרופה לבנה שסובל מאלרגיות ועד קשיש שהתקשר רק כדי לשוחח עם מישהו, כי הוא נמצא לבד בבית כבר כמה ימים ולא דיבר מאז עם אף אחד. האנשים הללו, גם אם למרבה השמחה לא נדבקו בנגיף, הם בהחלט 'נפגעי קורונה'

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן