אלפי מתנדבים במסגרת יוזמת 'ערבות המונים', לסיוע לנפגעי הקורונה

בשבוע הראשון - אלפי מתנדבים וכ-400 בקשות סיוע נענו במערכת 'ערבות המונים', המחברת בין מתנדבים בתחומים שונים לבין הזקוקים לסיוע בשל הקורונה והנחיות הבידוד והסגר

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/20 21:27 ג בניסן התשפ

אלפי מתנדבים במסגרת יוזמת 'ערבות המונים', לסיוע לנפגעי הקורונה
קורונה. אילוסטרציה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מערכת ערבות המונים אשר מאגדת תחתיה עשרות מארגוני הציונות הדתית המובילים החלה לפעול השבוע וכבר רושמת מאות חיבורים מוצלחים בין מתנדבים לנזקקים, בצרכים שונים הנובעים מההתמודדות עם השלכות המאבק בקורונה, הבידודים, איסור היציאה מהבתים ועוד.

אל המערכת האוטומטית החכמה, היחידה בארץ שאינה דורשת חמ"ל טלפוני, נרשמו השבוע מעל 1500 מתנדבים והגיעו כ 400 בקשות סיוע שונות החל ממשלוחי מזון לקשישים ומבודדים, למידה מרחוק עם הילדים, סיוע עם ילדי חינוך מיוחד וכלה בבקשות מיוחדות כגון סיוע בסלי מזון ואוכל חם.

יש לציין כי בפיקוד העורף בחנו השבוע, יחד עם צוות לשכת השר בצלאל סמוטריץ׳, את המערכת, ודנו בשיתופי פעולה באירועי קיצון של אי יציאה מהבית ועבודה מרחוק אל מול ארגוני מתנדבים . כמו כן בזכות המערכת החכמה והשיבוץ האוטומטי שמחבר בין המתנדבים למבקשי העזרה, מתנדבים תופסים בקשה כבר תוך דקה מבקשת העזרה, כך שמבקש הבקשה שלרוב נמצא במצוקה נפשית זוכה לשקט נפשי מהיר.

מבקשי העזרה הרבים אף שלחו הודעות תודה למערכת לאחר החיבורים. בין הסיפורים הרבים הייתה למשל  קשישה עיוורת הסובלת מנכות אשר המערכת האוטומטית חיברה אליה במפתיע מתנדבת אותה היא מכירה. בהודעה ששלחה למערכת כתבה ״מסתבר שאני מכירה את המתנדבת. החיבור היה יוצא מן הכלל. ממש תודה ענקית״. מבקש סיוע אחר שטופל ביקש לברך את עם ישראל על ההרתמות וכתב ״השם יברך את עם ישראל היקר על גמילות החסדים. יהי רצון שנזכה להגאל ברחמים ולראות פני משיח צדקנו במהרה״ גם המתנדבים הרבים החזירו פידבקים על ההתרגשות הרבה שליוותה את הסיוע כאשר חלקם אף ממשיכים לשמור על קשר עם הנזקק אליו חוברו להמשך סיוע בתקופה הקרובה.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ אמר כי ההרתמות האדירה מרגשת ״עם ישראל מתגלה במלוא תפארתו בימים הקשים הללו. אחרי שנה קשה של שסע וקיטוב  הימים הללו מוכיחים שלמרות הכל כולנו עם אחד יחיד מיוחד ומאוחד. העובדה כי יש הרבה יותר אנשים הרוצים לסייע ולהתנדב מהמבקשים סיוע מעידה על הערבות ההדדית האדירה בעם המופלא שלנו. אנחנו הולכים לקראת ימים קריטיים במלחמה בנגיף. החמרת ההנחיות מקשה יותר ויותר על ציבורים שלמים הנמצאים בסיכון ואני קורא להם - אל תתביישו. אם אתם זקוקים לסיוע כנסו למערכת, הרשמו והיא תשבץ לכם מתנדב שיסייע.״