רופאים בכירים בפניה לציבור החרדי: "הקפידו על הנחיות משרד הבריאות, מדובר בפיקוח נפש"

רופאים בכירים ממספר בתי חולים ברחבי הארץ פונים למגזר החרדי ומבקשים ממנו לשמור ביתר שאת על הנחיות משרד הבריאות, תוך הקפדה על 2 מטר מרחק וכללי ההיגיינה. "צו השעה להצלת חיים ממש"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 27/03/20 11:59 ב בניסן התשפ

רופאים בכירים בפניה לציבור החרדי: "הקפידו על הנחיות משרד הבריאות, מדובר בפיקוח נפש"
ארכיון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

עשרות רופאים בכירים ממספר בתי חולים בארץ משגרים היום (ו') פניה מיוחדת לציבור החרדי ומבקשים ממנו לשמור על הנחיות משרד הבריאות. "אנו, הרופאים העוסקים יום יום במתן מזור ורפואה לכל אדם וחולה, ובייחוד מהיכרותנו הקרובה עם בני הציבור החרדי בישראל, פונים זאת אליכם לאור מצב החרום ונוכח סכנת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, להיזהר ולהישמע בקפדנות יתירה לכל הנחיות משרד הבריאות לאזרחים, בכל הקשור להתרחקות אוכלוסיה. שמירה על עיקרון ריחוק 2 מטר, הקפדה לכללי היגיינה מחמירים וכן שמירה על בידוד ביתי"

"חשוב שתדעו, כל יציאה מהבית שלא לצורך חיוני כמוגדר בחוק, מהווה סכנה מיידית וברורה", מוסיפים הרפאים, "מדובר בפיקוח נפש ממש, אלו הוראות שהן צו השעה לצורך הצלת חיים ממש. אין לזלזל או להימנע מלקיים את כל הוראות החוק. למען בריאותכם, בני משפחותיכם והסביבה הקרובה, בהתאם לצו האמוני של "ונשמרתם מאד לנפשותיכן".

הפניה לציבור החרדי

הפניה לציבור החרדיצילום: ללא

כידוע, בימים האחרונים ישנה ביקורת נוקבת מצד המדינה על האכלוסיה החרדית, בשל העובדה כי לעתים אין הקפדה על הנחיות משרד הבריאות. כנגד המגזר החרדי הוטלו סנקציות זה מכבר כאשר בוטלו קווי תחבורה ציבורית אל מוסדות החינוך החרדיים מאחר ואלו פעלו בניגוד להנחיות.