סיוע בעת הקורונה: מיזם בינלאומי לגיוס תרומות לקהילות היהודיות באיטליה יוצא לדרך

הקהילות היהודיות באיטליה, בדגש על רומא ומילאנו, סובלות מקשיים כלכליים גדולים עקב המשבר שנוצר בארץ המגף. במיזם חדש, יקוו חברי הקהילות לקבל תרומה מיהודי העולם בכדי לשרוד את התקופה הקשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/20 10:19 ב בניסן התשפ

סיוע בעת הקורונה: מיזם בינלאומי לגיוס תרומות לקהילות היהודיות באיטליה יוצא לדרך
קורונה במילאנו. משבר בארץ המגף, צילום: shutterstock

 

מיזם בינלאומי לגיוס תרומות עבור יהודי איטליה יוצא לדרך: "חייבים להציל אותם מקריסה לפני פסח"

נגיף הקורונה ששיתק בתוך זמן קצר את העולם גובה מחירים כבדים במדינות רבות, אך מעבר לנזקים הישירים של הנגיף הכוללים תחלואה ותמותה גבוהה בחלק מהמדינות, ההתמודדות עמו כרוכה בחוסר ודאות.

בניגוד לרוב הקהילות היהודיות בעולם שמצליחות להתאים את עצמן תוך כדי תנועה למצב החדש ומספקות מענה כלשהו לחבריהן, הקהילה היהודית באיטליה – בדגש על רומא ומילאנו - לא מצליחה לעמוד בקצב האירועים. הקהילות היהודיות במדינה סופרות את מתיהן, כשמספר המתים והחולים הגבוה פוקד גם אותן. "כל אחד כאן מכיר מקרוב כמה חולים בנגיף ולא עלינו גם כמה נפטרים ובני משפחותיהם. זו תחושה איומה של אובדן, חרדה ופחד מהעתיד הלא ידוע", אומר אדוארדו אמאטי, חבר הקהילה היהודית ברומא.

בשל ההוראות במדינה, המשפחות אינן יכולות לצאת מהבתים, ורבות מהן מתמודדות עם קשיי קיום אמיתיים כמו היעדר אספקה של אוכל ותרופות, מחסור במוצרי יסוד, צורך בעזרה נפשית, חרדה אמיתית מפני העתיד הכלכלי ועוד. בנוסף, חברי הקהילות היהודיות באיטליה חוששים שאין מי שידאג לספק למשפחותיהם את המוצרים לפסח המתקרב. 

בעקבות המצב הקשה באיטליה והרצון לסייע מיידית לקהילות היהודיות, יזמו בחברת קוזמאצ' קמפיין שיאסוף תרומות מיהודים ברחבי העולם שיעברו למשפחות החברות בקהילות היהודיות ברומא ובמילאנו. "חצי מיליון יורו, זהו הסכום הדרוש על מנת לאפשר אספקה סדירה של מזון, תרופות ומצרכים נוספים למשפחות הללו – ליומיום ולחג הפסח הקרוב", אומר ביני מרילוס מקוזמאצ', מנהל הקמפיין.  

לדבריו, "בתקופה הזו אנשים נוטים להתרכז כל אחד בהתמודדות שלו, אבל אסור לנו לשכוח את אלו שנותרים חסרי אונים. בסופו של דבר, עזרה למשפחות שנמצאות במצוקה כזו היא גם חלק מהמלחמה בנגיף, ולא סתם חלק אלא חלק חשוב. שהרי רק בזכות הערבות ההדדית והסולדיריות נצליח לעבור את התקופה הקשה הזו".

חרף התקופה המאתגרת הוא משוכנע כי לקמפיין תהיה היענות גבוהה: "גם אנשים שמתמודדים בעצמם עם קשיים – יתקשו שלא לפתוח את הכיס עבור צורך כל כך חיוני ודחוף. אנחנו עם אחד שכל יחיד בו מחויב לא לתת לאף אחד ליפול".

הקמפיין יימשך מספר ימים על מנת להשיג סכום גבוה ככל הניתן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן