החל מהלילה אל על מבטלת את כל טיסותיה

כל הטיסות הסדירות יופסקו החל מהלילה, ההחלטה היא כלכלית ולא בגלל החמרת ההנחיות. החברקה נכנסה מאז תחילת משבר הקורונה לחובות של מאות מיליונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/20 21:54 א בניסן התשפ

החל מהלילה אל על מבטלת את כל טיסותיה
אל על. נכנסה למשבר כלכלי, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

נגיף הקורונה ממשיך לפגוע כלכלית בעיקר בעסקי התיירות, שהיו הראשונים להיפגע מאז פרוץ הנגיף והנחיות משרד הבריאות.אל על שעוד בשלבים הראשונים הקטינה את מספר עובדיה, ואת מספר הטיסות ליעדים שונים, כעת מבטלת את כלל טיסותיה הסדירות. מה שהתחיל כציות להוראות משרד הבריאות כעת נובע ממשבר כלכלי לחברה, שנאלצת להפסיק את פעילותיה כדי לעצור את ההפסדים שלה.

החברה נמצאת בחוב של מאות מיליוני דולרים ומשוועת כעת להלוואות שיסיעו לה להמשיך להתקיים. בחברה עוד ממשיכים טיסות מטענים, אך למעט זה היא כבר אינה יכולה לאשר לעצמה להמשיך לפעול. ההשבתה תהיה לכשבוע בלבד עד ה-4 לאפריל, בחברה גם מדגישים כי בכל זאת הם חוששים לבריאות עובדיה, ורוצים למנוע מהם כמה שפחות חיכוך עם העולם שבחוץ.

המצב הכלכלי בכלל בישראל הולך ומדרדר, עוד חברות נסגרות, והאבטלה עומדת על מעל 20 אחוזים. היום דווח כי כמות המובטלים בישראל עומד על מעל 880,000 ולמשק יהיה קשה לשקם את עצמו חזרה. באל על הגישו תכנית כלכלית למשרד האוצר בתקווה שתאושר ותסייע לחברה להתקיים עם תום המשבר.