הרבנות הצבאית מעודדת את רוחם של החיילים הנמצאים בבידוד

הרבנות הצבאית שבימים אלו מתעסקת בהכנות לפסח, יוצאת ביומה כי היא לא שוכחת את משרתי הקבע בצבא הנמצאים בבידוד. לכל אחד מהם נשלח זר פרחים עם מכתב של דברי חיזוק מהרבצ"ר, דבר הנהוג לעשות רק בשמחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/20 18:33 א בניסן התשפ

הרבנות הצבאית מעודדת את רוחם של החיילים הנמצאים בבידוד
צילום: הרבנות הצבאית

במסגרת היערכות צה"ל למאבק בנגיף הקורונה, ברבנות הצבאית נערכים בימים האחרונים לקראת אתגרים קרבים: היערכות לחג הפסח, מתן מענה הלכתי שוטף לשאלות רבות, ומוכנות מבצעית לכל שעה. לצד מגוון המשימות הללו, הקפידו ברבנות הצבאית לזכור גם את אנשי הקבע – רבנים, קצינים ונגדים, שאינם יכולים לקחת חלק בפעילות, ושוהים בבידוד ביתי. לכל שוהה בבידוד נשלח זר פרחים עם מכתב מיוחד מהרב הראשי לצה"ל. 

מדברי ראש מטה הרבנות, אלוף-משנה צחי דותן: "אנו משתדלים שמשרתי הרבנות הצבאית ירגישו שהם חלק ממשפחה. אנחנו חיל שמשתייכים אליו בעלי תפקידים בכלל יחידות צה"ל, רק חלק קטן מאתנו משתייך למטה הרבנות. בהתאם לכך, אנו פועלים בכל עת לשמור על קשר הדוק עם משרתי החיל. בשנת העבודה האחרונה שמנו דגש מיוחד על טיפוח הפרט".

ברבנות החליטו להפתיע את משרתי הקבע ונמצאים בביתם בבידוד: "אנו נוהגים לשלוח למשרתי הקבע שלנו זרי פרחים באירועים משמחים כגון הולדת ילד. חשבנו הפעם להפתיע אותם בזר פרחים דווקא כשהם בבידוד. ביקשנו מהרב הראשי לצה"ל, תא"ל הרב איל קרים, לכתוב מכתב מיוחד עבור המבודדים, אותו צירפנו לזרי הפרחים, ולאחר מכן חילקנו את הזרים. כמובן, הקפדנו להניח אותם מחוץ לדלת, ובני המשפחה הם שהכניסו אותם הביתה. קיבלנו תגובות מאוד חמות על כך, אחד הרבנים השוהה בבידוד כתב שהמחווה היא 'כמים קרים על נפש עייפה'". 

מדברי הרב הראשי לצה"ל במכתב, תת-אלוף הרב איל קרים: "הרבנות הצבאית היא משפחה אחת גדולה. ובמשפחה - אף אחד אף פעם לא לבד. ברכתי שלוחה אליכם ואל בני משפחותיכם, שתעברו בקלות ובנועם את התקופה הקרובה, ונזכה כולנו לבשורות טובות ולבריאות שלמה".