גיוס מרץ בישיבות ההסדר: 100% גיוס לקרבי

גיוס מרץ בישיבות ההסדר יצא השבוע לדרך בפורמט קצת אחר. סמנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, לייזו דויטש מסביר ל'כיפה' על הגיוס ושינוי בגלל הקורונה: "הפרידה מההורים לא היתה כבכל שנה בשירה וריקודים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/03/20 20:50 א בניסן התשפ

גיוס מרץ בישיבות ההסדר: 100% גיוס לקרבי
חיילים דתיים. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90, יעקב נעמי

גיוס מרץ השנה הוא גיוס מורכב, בצה"ל בכלל ובישיבות ההסדר בפרט. הגיוס מורכב בגלל הקורונה אבל לא רק בגללה. המיוחד בגיוס מרץ הוא שכמעט מחצית מהישיבות נכנסו לפיילוט חדש: גיוס, המְתנה של חודש ובסוף השירות הארכתו בחודש.

לפי הנתונים של איגוד ישיבות ההסדר, קרוב למחצית מהישיבות נכנסו לפיילוט הזה והחצי השני כבר התגייס. הגיוס הנוכחי עומד על 100% גיוס ליחידות קרביות, מי שלא גויס לקרבי אלה רק בעלי פרופיל עורפי. נתון מרשים מאוד. בסך הכל יש 650 חיילים קרביים במסלול ההסדר.

לייזו דויטש, סמנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר מסביר ל'כיפה' לאן התגייסו החיילים החדשים: "היחידות אליהן התגייסו החיילים הן גולני, גבעתי, נח"ל, צנחנים, הנדסה, כפיר, חיל הים ושריון. היתה מוטיבציה גבוהה מאוד. כל המתגייסים של שני מחזורי הגיוס הגיעו כבר יום אחרי פורים לקחת את המדים שלהם כך שביום עצמו היו צריכים לבוא במדים. הודיעו למתגייסים שהם לא יצאו הביתה חודש ימים. הפרידה מההורים לא היתה כבכל שנה בשירה וריקודים כי המתגייסים הגיעו ישר לבסיס על מדים, קיבלו ארוחת צהריים, תפילת מנחה ויצאו לדרך."

החיילים שהגיוס שלהם נדחה בחודש חזרו ללמוד. לפי דויטש: "החיילים לומדים. ישיבות ההסדר מלמדות באופן מקוון. שמעתי על איזו ישיבה שמעבירה שיעורים בעשר בלילה. שאלתי למה בעשר בלילה, תקדימו. ענו לי "לא, השיעורים כמו בסדרי הישיבה, משאירים כמו שהיה". לפי דויטש, הישיבות מנצלות את הזמן בלימוד מקוון ושמות דגש על שיחות אישיות של התלמידים עם הרבנים. 

תלמידי ההסדר שבשל"ת גויסו גם הם לפיקוד העורף. דויטש מסביר: "צה"ל גייס בחורי ישיבות הסדר בשל"ת לצורך עזרה לפיקוד העורף וזו שעתן היפה של ישיבות ההסדר, בזמן חירום או בזמן שהצבא צריך - אנחנו הכוח הראשוני שזמין להם. החיילים בשל"ת בישיבות, הם יכולים לצאת במהירות למשימות. למשימה הזו גייסו לוחמים ותומכי לחימה".