ח"כ הורוביץ קורא: להחריג את ילדי החינוך המיוחד ממגבלות התנועה של משרד הבריאות

יו"ר ועדת החינוך מבקש להעניק לילדים אפשרות לצאת מהבית. "זה מצריך גמישות ופתיחות, אבל זה אפשרי. אי אפשר לכלוא את הילדים בבית". בנוסף, קורא יו"ר הוועדה להתאים את הלימודים המקוונים לצרכים של ילדי החינוך המיוחד

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/20 14:16 א בניסן התשפ

ח"כ הורוביץ קורא: להחריג את ילדי החינוך המיוחד ממגבלות התנועה של משרד הבריאות
ניצן הורוביץ. להתאים את הלימוד לחינוך המיוחד, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נגיף הקורונה המתפשט הביא לעצירת הלימודים בכל בתי הספר, מה שהביא לפגיעה גם בתלמידי החינוך המיוחד. מי שהתייחס למצב הוא יו"ר וועדת החינוך בכנסת, ח"כ ניצן הורוביץ שאמר: "ועדת החינוך קוראת למשרד החינוך להשיב לתלמידי החינוך המיוחד את הרצף הטיפולי ולאפשר להם לימודים מקוונים המותאמים לסוג הלקות".

בנוסף, הורוביץ ביקש החריג את המשפחות של הילדים עם הצרכים המיוחדים מתקנות החירום המגבילות את התנועה ולאפשר להורים ולילדים להתרחק מהבית לצורך התאווררות וחילוץ איברים. "זה מצריך גמישות ופתיחות, אבל זה אפשרי. אי אפשר לכלוא את הילדים בבית"  טען הורוביץ. 

רחלי אברמזון מנהלת אגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך, ציינה כי בימים האחרונים קיבל משרד החינוך אישור עקרוני ממשרד הבריאות לאפשר כניסה של צוותים רפואיים לבתים, וכי המשרד נערך לשיח עם השלטון המקומי שיאפשר הגעה של תלמידים עם צרכים מיוחדים לטיפולים. היא הוסיפה כי תחודש ההתקשרות למתן שירותי חינוך לילדים חולים בביתם, וכן יחודשו השירותים הטיפוליים הרפואיים שנתנו בשגרה בתוך ממוסדות החינוך. 

ח"כ עומר ינקלביץ' הצביעה גם היא על מספר בעיות: "הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שנאלצים להסתגר בבתים אומרים שזה פשוט בלתי אפשרי ושיהיו מוכנים לשאת בכל סנקציה כדי לצאת מהבית להתאוורר עם ילדיהם; לאוכלוסייה החרדית ובדואית אין תשתיות ללימודים מקוונים;  משרד הבריאות ומשרד האוצר מייצרים הסברה אבל צריך למצוא פתרונות נוספים עבור אוכלוסיות נוספות שההסברה לא מגיעה אליהם". בנוסף, אמרה ח"כ ינקלביץ', יש לאפשר למתנדבים להגיע למשפחות של הילדים עם הצרכים המיוחדים לצורך מתן עזרה. 

אמיתי שוחט מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אמר: "אנחנו יודעים שהאגף לחינוך מיוחד והשטח היו מוכנים די מהר להתפתחויות והופתענו מאוד מכך שהופסקה פעילותם. לכן חשוב לומר כי המענים לילדים עם מוגבלות צריכים להישאר ולהינתן בכל התפתחות שלא תהיה, ועובדי החינוך המיוחד צריכים להיות מוחרגים. ילדים עם מוגבלות המשולבים במערכת החינוך הם חלק מהכיתה גם בשגרה וגם בחירום. צריך ללוות את המורים שלהם שיידעו כיצד לתת להם את המענים להם הם זקוקים. יש צורך להנגיש את כלל שידורי המשרד לילדים עם לקויות שמיעה, הדבר מתחייב מהחוק וגם מהשכל הישר. הנציבות עובדת מול משרד הבריאות על היציאה להפגה ולאוורור של משפחות שיש להם ילדים עם מוגבלות".