ח"כ הורוביץ קורא: להחריג את ילדי החינוך המיוחד ממגבלות התנועה של משרד הבריאות

יו"ר ועדת החינוך מבקש להעניק לילדים אפשרות לצאת מהבית. "זה מצריך גמישות ופתיחות, אבל זה אפשרי. אי אפשר לכלוא את הילדים בבית". בנוסף, קורא יו"ר הוועדה להתאים את הלימודים המקוונים לצרכים של ילדי החינוך המיוחד

חדשות כיפה
א בניסן התשפ
,
26 במרץ, 2020 14:16
ניצן הורוביץ. להתאים את הלימוד לחינוך המיוחד

ניצן הורוביץ. להתאים את הלימוד לחינוך המיוחדצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נגיף הקורונה המתפשט הביא לעצירת הלימודים בכל בתי הספר, מה שהביא לפגיעה גם בתלמידי החינוך המיוחד. מי שהתייחס למצב הוא יו"ר וועדת החינוך בכנסת, ח"כ ניצן הורוביץ שאמר: "ועדת החינוך קוראת למשרד החינוך להשיב לתלמידי החינוך המיוחד את הרצף הטיפולי ולאפשר להם לימודים מקוונים המותאמים לסוג הלקות".

בנוסף, הורוביץ ביקש החריג את המשפחות של הילדים עם הצרכים המיוחדים מתקנות החירום המגבילות את התנועה ולאפשר להורים ולילדים להתרחק מהבית לצורך התאווררות וחילוץ איברים. "זה מצריך גמישות ופתיחות, אבל זה אפשרי. אי אפשר לכלוא את הילדים בבית"  טען הורוביץ. 

רחלי אברמזון מנהלת אגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך, ציינה כי בימים האחרונים קיבל משרד החינוך אישור עקרוני ממשרד הבריאות לאפשר כניסה של צוותים רפואיים לבתים, וכי המשרד נערך לשיח עם השלטון המקומי שיאפשר הגעה של תלמידים עם צרכים מיוחדים לטיפולים. היא הוסיפה כי תחודש ההתקשרות למתן שירותי חינוך לילדים חולים בביתם, וכן יחודשו השירותים הטיפוליים הרפואיים שנתנו בשגרה בתוך ממוסדות החינוך. 

ח"כ עומר ינקלביץ' הצביעה גם היא על מספר בעיות: "הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שנאלצים להסתגר בבתים אומרים שזה פשוט בלתי אפשרי ושיהיו מוכנים לשאת בכל סנקציה כדי לצאת מהבית להתאוורר עם ילדיהם; לאוכלוסייה החרדית ובדואית אין תשתיות ללימודים מקוונים;  משרד הבריאות ומשרד האוצר מייצרים הסברה אבל צריך למצוא פתרונות נוספים עבור אוכלוסיות נוספות שההסברה לא מגיעה אליהם". בנוסף, אמרה ח"כ ינקלביץ', יש לאפשר למתנדבים להגיע למשפחות של הילדים עם הצרכים המיוחדים לצורך מתן עזרה. 

אמיתי שוחט מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אמר: "אנחנו יודעים שהאגף לחינוך מיוחד והשטח היו מוכנים די מהר להתפתחויות והופתענו מאוד מכך שהופסקה פעילותם. לכן חשוב לומר כי המענים לילדים עם מוגבלות צריכים להישאר ולהינתן בכל התפתחות שלא תהיה, ועובדי החינוך המיוחד צריכים להיות מוחרגים. ילדים עם מוגבלות המשולבים במערכת החינוך הם חלק מהכיתה גם בשגרה וגם בחירום. צריך ללוות את המורים שלהם שיידעו כיצד לתת להם את המענים להם הם זקוקים. יש צורך להנגיש את כלל שידורי המשרד לילדים עם לקויות שמיעה, הדבר מתחייב מהחוק וגם מהשכל הישר. הנציבות עובדת מול משרד הבריאות על היציאה להפגה ולאוורור של משפחות שיש להם ילדים עם מוגבלות".

 

26.03.2020

1. צריך לדאוג לסיעות בבית ולא לסיכון שבהסרת מגבלות (מרים)

ילדי חינוך מיוחד ברמות תפקוד שונות - יש ילדים ממש רגילים, אבל הקרעאה או הכתיבה קשה להם בשל מצב מסוים. להוציא אותם, יחד עם אדם נוסף - זה לא פתרון. אלא צריך להחזיר סייעות למי שהיו מהמדינה ולתת חונכים למי שאין - שיוכלו ללמוד או לשחק. וזה יוריד לחץ מההורים. ושכולם יחבשו מסכות וכפפות - למנוע הדבקה. בכל מקרה, אחד על אחד זה פחות מסוכן.

דווח על תגובה לא ראויה
26.03.2020

2. כאמא לילדה עם נכות קשה, הייתי חוששת מאוד לשלוח אותה למסגרת בימים אלו (אמא לילדה)

בעיקר בגלל כל מערך התחבורה וכל הצוות שמטפל וכל הילדים במסגרת וכו' וכו'. כך כשהיא בבית, עם כל חוסר הנוחות, והפגיעה ברצף הטיפולי וכו', מבחינה רפואית אפשר בע"ה להיות יותר רגועים באופן יחסית. וכשמשרד החינוך לקח את ההחלטה במקומנו זה מאוד הקל שלא אנחנו צריכים להחליט אם לשלוח או לא.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

בני גנץ בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בני גנץ, מאיר כהן או יועז הנדל: בורסת השמות לתפקיד יו"ר הכנסת גדלה

קרא עוד