אשכנזי על איכון הניידים: נמצא את נקודת האיזון בין שמירה על זכויות הפרט לשמירה על בריאות הציבור

יו"ר וועדת החוץ והביטחון הסביר, במהלך דיון על האמצעים המיוחדים של השב"כ לאיתור החולים, כי מדובר בתקופה חריגה וקצובה: "נדרש שימוש באמצעים חריגים כדי לסייע במאבק בהתפשטות הנגיף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/20 13:34 א בניסן התשפ

אשכנזי על איכון הניידים: נמצא את נקודת האיזון בין שמירה על זכויות הפרט לשמירה על בריאות הציבור
גבי אשכנזי, צילום: דוברות הכנסת

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ  גבי אשכנזי, (כחול לבן) מכונסת בשעה זו לדיון בהחלטת הממשלה להסמיך את שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות הקורונה בעזרת איכון הטלפונים הנייד של החולים.

היו"ר אשכנזי פתח את הישיבה ואמר כי כינס את הוועדה בהקדם בשל חשיבות הנושא, ובהתאם לפסיקת בג"ץ כי על הוועדה לאשר את החלטת הממשלה להסמיך את השב"כ להפעיל אמצעים דיגיטליים, במסגרת צמצום התפשטות נגיף הקורונה:  "מדובר בהחלטה הנושאת עמה היבטים ביטחוניים, בריאותיים ואזרחיים. אך בתקופה חריגה זו,  נדרש שימוש באמצעים חריגים כדי לסייע במאבק בהתפשטות הנגיף. כידוע לכולכם, התחלנו לדון בנושא בשבוע שעבר, לצערי לוועדה לא היה די זמן כדי לדון בנושא באופן מעמיק ומקצועי, בשל העובדה שבקשת הממשלה הגיעה כשלוש שעות לפני סיום כהונת הכנסת ה-22 ותום קיום הוועדה".

"תפקיד הוועדה הוא להקשיב לעמדות של כלל העוסקים במלאכה- נציגי משרד הבריאות, השב"כ, וכלל הגופים האזרחיים. עלינו למצוא את נקודת האיזון המתבקשת בין שמירת בריאות הציבור לשמירת זכויות הפרט, הוסיף אשכנזי וציין היו"ר אשכנזי כי בשל חשיבות הנושא החליט, באופן חריג, לפתוח את הדיון לציבור ועקב מגבלות הקורונה חלקו התקיים באמצעות שיחת וידאו.