בנט על דברי לפיד: "הייתה היום התבטאות מאוד לא ראויה ביחס לראש המל״ל"

שר הביטחון גונן על ראש המטה לביטחון לאומי שנלעג על ידי חבר הכנסת מכחול לבן. "אני גאה במיקומו בניהול המשבר". בנוסף, בנט הודה כי חסרות מכונות הנשמה במערכת הבריאות. "אנחנו רודפים אחד מכונות הנשמה במטרה לתגבר את הציוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/20 13:07 א בניסן התשפ

בנט על דברי לפיד: "הייתה היום התבטאות מאוד לא ראויה ביחס לראש המל״ל"
בנט. פועל לתגבור מכונות ההנשמה, צילום: לע"מ. עודד קרני

שר הביטחון נפתלי בנט העניק הצהרה לתקשורת והתייחס למחסור במכונות הנשמה עליו פרסמנו מוקדם יותר היום. בנט טען כי בחמ"ל רכש שהקים משרד הביטחון בשיתףו משרד הבריאות מודעים למצב, ועושים מה שניתן כדי להגדיל את המלאי. "אנחנו רודפים אחר מכונות ההנשמה, מנסים להגדיל את המלאי"

בנוסף, שר הביטחון ביקש לגונן על ראש המל"ל מאיר בן שבת, שנלעג על ידי חבר הכנסת יאיר לפיד. "הייתה היום התבטאות מאוד לא ראויה ביחס לראש המל״ל, מאיר בן שבת, על תפקודו בניהול המשבר.
אני יכול להעיד בכלל, וספציפית על התפקוד במשבר הזה, שמאיר בן שבת מתנהל במקצועיות, בעומק, בידע, בפתיחות, במסירות, ועובד סביב השעון. אני שלם לגמרי וגאה במיקומו בניהול המשבר. כל מי שאומר אחרת לא יודע על מה הוא מדבר״.

"נבדוק את החוזרים בשני אפיקים. אלו שחוזרים ממדינות סיכון יתבקשו לעבור במקום בדיקת חום ולמלא טופס אודות תסמינים רפואיים, ואלו שחוזרים ממדינות ברמת סיכון רגילה ישלחו אוטומטית לבידוד". בנט הסביר כי בדיקה שחוזרת שלילית, קרי, מצביע על כך שלא התקיימה הדבקה, אינה אומרת בהכרח שהאדם לא נדבק, אלא שוללת הידבקות לאותו רגע"

בנוסף, בנט הודה כי הוא מתנגד לסגר מלא, וטוען כי מה שיש לעשות זה להדק את ההנחיות הקיימות ולשמור על הערוצים הפעילים נכון לכרגע. בנט נשאל האם מדינת ישראל אכן תגיע למצב בו רופאים יצטרכו לבחור את מי להנשים ואת מי לא, והדף את השאלה: "אני מעדיף לא להתנבא".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן