הצהרת נתניהו: "אם לא נראה שיפור מיידי, לא יהיה מנוס מהסגר מלא"

בצל החמרת ההנחיות לציבור, ראש הממשלה בהצהרה מיוחדת: "מספר החולים מכפיל את עצמו בכל שלושה ימים", אך עדיין לא מטיל סגר מלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/20 20:43 כט באדר התשפ

הצהרת נתניהו: "אם לא נראה שיפור מיידי, לא יהיה מנוס מהסגר מלא"
נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל החמרת ההנחיות בניסיון לצמצם את התפרצות נגיף הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר כי במידה ולא תהיה האטה בקצב הנדבקים, ישראל תאלץ להיכנס לסגר מלא.

"אתם מכירים את האמירה כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. אבל בקורונה לאמירה הזאת יש צד שני ואכזרי. כל המדביק נפש אחת כאילו הדביק עולם ומלואו. לא כאילו. הדביק ממש עולם ומלואו", אמר נתניהו בפתח דבריו.

ראש הממשלה הסביר משוע הוחלט על ההחמרה בתנאים: "הצעדים שאנחנו עשינו כאן בישראל נעשים בכל העולם, אבל אין בהם די כי מספר החולים מכפיל את עצמו כל שלושה ימים. בעוד שבועיים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם אלפי חולים שרבים מהם יהיו בסכנת מוות. לכן, אני כבר אומר לכם, אם לא נראה שיפור מיידי במגמה - לא יהיה מנוס מלהטיל הסגר מלא, למעט צרכים חיוניים כמו מזון ותרופות. זה עניין של יממות ספורות אנחנו עושים את כל ההכנות לכך - הלוגיסטיות והמשפטיות". 

צילום: ללא

"בינתיים פרסמנו תקנות לשעת חירום לימים הקרובים", המשיך נתניהו, "קודם כל תקראו אותן ותישארו בבתים. חייבים להישאר בבית: נשארים בבתים - נשארים בחיים. כי הסכנה אורבת לכל אחד. היא לא מבדילה בין גלוי ראש לחובש כיפה או כאפייה. כולם חייבים לציית. אין הנחות. מה שנדרש מכל אחד ואחת מכם מעבר לציות - מעל הכל ההוא משמעת עצמית קפדנית. אם לא תתגייסו לשמור על עצמכם ועל המשפחות שלכם יהיה כאן אסון".

ראש הממשלה הבטיח לשקם את הכלכלה אחרי שיסתיים המשבר: "אני לא יכול להגיד לכם הערב, אף אחד לא יכול להגיד לכם, מתי יסתיים משבר הקורונה, אך אנו כבר מתחילים לחשוב על יום שאחרי. הוקם צוות לתכנון היציאה מהמשבר עם טובי המוחות בארץ ובעולם. מרגע שנצא נשקם את הכלכלה במהירות, ובעזרת השם נחזור לחיים רגילים".

נתניהו התייחס גם למשבר הפוליטי, ושב על קריאתו להקים ממשלת חירום תוך קריאה להרגעת הרוחות. "אני יודע שיש תסיסה גדולה שני חלקי העם. צריך לשים את זה בצד. אנחנו עם אחד, אנחנו מדינה אחת, וצו השעה הוא אחדות. אני חוזר וקורא להקים מיד ממשלת חירום לאומית לטיפול במשבר", אמר.

לסיכום דבריו אמר ראש הממשלה: "חודש ניסן שמתחיל הלילה , חודש האביב ויציאת מצרים, מזכיר לנו שעמנו עמד בסערות עזות. זה נותן כוח, תקווה. עברנו את פרעה, ולמרות שהקרב יהיה קשה ועיקש נעבור גם את הקורונה. בעזרת השם ובעזרתכם אזרחי ישראל".

לפני נתניהו נאם הנשיא ריבלין, שפתח את דבריו בקריאה לציבור להקפיד ולציית למגבלות. "ברגעי חירום אלו, אנחנו צריכים ללמוד את אמנות הציות. לציית להוראות משרד הבריאות, לציית להוראות הממשלה, לציית להוראות כוחות החרום וההצלה".