משבר הקורונה: בעקבות סגירת השווקים, הפירות והירקות ייזרקו

אחרי סגירת ענף התיירות, המסעדות ובתי הקפה, הגיע גם תורה של החקלאות להיפגע ממשבר הקורונה. בעקבות סגירת השווקים, הפסדי ענק לחקלאים שאינם יכולים לייצא את גידוליהם. למרות העודף- מחירי החסה, עגבניות ותותים לא יורדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/20 08:14 כט באדר התשפ

משבר הקורונה: בעקבות סגירת השווקים, הפירות והירקות ייזרקו
צילום: פלאש 90. ענת הרמוני

המחירים נשארים גבוהים, למרות העודפים הרבים אצל החקלאים. השווקים הפתוחים נסגרו אתמול (ג') במסגרת מצב החירום בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, ובמועצת הצמחים טוענים שיש עודף עצום של עגבניות שרי, תותים וחסה כתוצאה מכך.

הירידה החלה עוד קודם, בשוק המוסדי, בעקבות הירידה בביקוש עקב סגירת מלונות, חדרי אוכל, מסעדות ובתי קפה, המהווים נתח חשוב משוק זה. למשל, החסה, אחד הירקות הכי נמכרים לבתי קפה. בעקבות זאת, החקלאים משאירים את הסחורה להירקב בשדות ובחממות. בנוסף, יש האטת יצוא בפלפלים ובתפוחי האדמה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. שלל הדברים מייצרים הפסדים של מליונים לחקלאים, כאשר המחסור היחידי הוא בבצל המיובא כעת מהולנד.

העודף הזה אמור לייצר ירידת מחירים לצרכן, אבל כרגע - היא לא נצפית ברשתות השיווק. עגבניות נמכרות לצרכנים ב-7-5 שקלים לק"ג ברוב הרשתות, אם כי יש גם רשתות שמוכרות ב-9.9 שקלים לק"ג, ומעטות שלקראת סקרי המחירים יצאו במבצעי פסח והורידו מחירים ל־2.5-1.9 שקלים לק"ג. מלפפונים נמכרים ב-10-5 שקלים לק"ג או שלושה שקלים במבצע. פלפל אדום נמכר ב-8-6 שקלים או 4 שקלים במבצע.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן